Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Giugiaro se upsal Číňanům. Má s nimi vdechnout život superstroji s šesti motory
29.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Slavný italský designér míří i se svým synem na výplatní listinu Techrules. S výrobou pomůže pro změnu tvůrce konceptů Fiatu.
V poslední době jsme svědky stále častějších úprků známých designérů na výplatní listiny asijských značek. Takové Hyundai loví zejména v řadách zaměstnanců koncernu VW Group, zatímco takový čínsko-izraelský Qoros zlákal Gerta Hildebranda, autora novodobého Mini. Další z tamních automobilek, nově založený čínský startup Techrules, pak aktuálně nyní sáhl po italské legendě Giorgetto Giugiarovi a jeho synovi Fabrizio Giugiarovi.
Oba dva se mají podílet na sériovém provedení konceptu GT96, který jsme si mohli letos v březnu prohlédnout na autosalonu v Ženevě. Produkční varianta by se na stejném místě měla ukázat již příští rok, přičemž oba Giugiarové mají napomoci ve splnění tohoto odvážného snu. Kromě nich se přitom o jeho realizaci má zasloužit i společnost L.M. Gianetti.
Tato firma byla založena v roce 1966, přičemž její specializací je tvorba konceptů pro Fiat, Abarth či Alfu Romeo. Pro automobilku Techrules by ale měla zajistit přímo malosériovou výrobu modelu GT96 (montovat se zpočátku bude 25 kusů ročně). Číňané tak nejsou nuceni rychle stavět vlastní továrnu, ačkoliv se to kvůli další expanzi má stát.
Očekávají totiž, že po příchodu supersportu dojde řada na malý městský vůz, který by měl být mnohem dostupnější a tudíž dojde na výrobu v masovějším měřítku. Jelikož ale vše závisí na firemní prvotině, nechme prozatím budoucnost stranou. GT86 bylo totiž v době svého debutu ověnčeno takovými parametry, že vdechnou jim život bude velmi náročné.
Jen pro připomenutí dodáme, že vůz pracuje s nově vyvinutou mikroturbínou TREV, která generuje elektřinu pro šest elektromotorů pohánějících samotný vůz. Podle Číňanů je přitom tato koncepce prostorově méně náročná než ústrojí klasického elektromobilu, přičemž redukovat má i hmotnost. Dobití baterií pak zvládne za pouhých 40 minut.
Značka dále dodává, že turbína zvládá 96 tisíc otáček, přičemž produkovat má 36 kW. Třicet kilowatt je určeno pohonu generátoru a lithium-mangan-oxidových baterií o kapacitě 20 kWh, zatímco zbývajících šest má na starosti různé funkce vozu, např. klimatizaci. Techrules přitom jako palivo testuje benzin, diesel, CNG i letecký kerosin. Pokud dojde k natankování 80 litrů posledně zmiňovaného paliva, pak by teoretický dojezd měl činit více než 2 000 kilometrů.
To jsou všechno parametry z říše snů, což ostatně platí i o pohonném ústrojí jak celku. To v případě konceptu generovalo 1 044 koní a enormních 8 640 Nm točivého momentu (to berte s nadhledem). V kombinaci se suchou hmotností dosahující pouhých 1 380 kg pak zrychlení z klidu na stovku zabralo jen 2,5 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost byla omezena na 350 km/h.
Nakolik budou dané parametry dodrženy u sériového provedení, je otázkou. I když testy prototypů na okruhu Silverstone prý prokázaly, že minimálně bleskurychlé sprinty reálné jsou. Tím nám ale dostupné informace končí, zmínit již můžeme pouze zahájení prodeje, se kterým se počítá až v letech 2018 či 2019.
Čínská automobilka Techrules představila v Ženevě nejen silniční GT96...
...ale také okruhově zaměřenou verzi AT96. V jejím případě však sériová výroba zatím není jistá
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 6 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 9 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis