Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Civic X je oficiálně venku. Uvnitř s downsizingem, venku s 13 cm navíc
1.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Díváme se zatím na prototyp, ale sériový vůz bude mít stejných 13 cm délky navíc oproti „devítce”. I trio turbomotorů je potvrzeno.
Po nedávném úniku, který odhalil z vnějšího designu nového Civicu prakticky vše, se díky oficiálnímu představení desáté Hondy Civic pro evropský trh můžeme podívat na pořádné fotografie. Moc velké překvapení to není, ale máme tu také pár informací, které někoho můžou... přimět vyrazit k Hondě pro současný Civic.
Uniklé fotografie byly pravé, nyní tu máme jejich lepší verze a pár nových pohledů. Podruhé tedy vidíme kombinaci designu amerického Civicu sedan a současné evropské verze; designová kontinuita je tu jednoznačná. Přesto ale vidíme i rozdíly, a to zejména vzadu, kde už není dělené zadní sklo - to pro zlepšení výhledu.
Díváme se na prototyp, který se v aktuální formě, kdy vzhledem připomíná běžeckou botu, do prodeje určitě nedostane, nebo alespoň ne jako základní model. Ten bude mít jistě mnohem méně agresivní nárazníky, halogenové světlomety a menší kola. Také nedostane centrální výfuk, ten se možná objeví na nějaké ostřejší verzi. Co by mělo zůstat, jsou dva spoilery na zádi, jeden na konci střechy a druhý u dolní hrany zadního okna.
Také zůstanou proporce vozu včetně dlouhého rozvoru a hodně skloněného zadního skla. Civic výrazně narostl na délku, je o 13 cm delší než současná generace, což jej staví mezi největší hatchbacky segmentu C; Volkswagen Golf je o 245 mm kratší. To bude znamenat nejspíš vyšší váhu, ale také mnohem víc prostoru v kabině, nejen pro posádku, ale i pro zavazadla.
Co zatím nevíme, je, jak bude vypadat interiér. Fotek zevnějšku je dost, ale tenhle prototyp, který se ukáže v Ženevě, prý nemá sedadla, palubní desku a ani motor. Na vývoji interiéru se tedy nejspíš ještě pracuje, ale nějaký koncept už na stole být musí. Dost možná ho ale neuvidíme dřív než v Paříži v září. Také se tam ale může ukázat už produkční auto.
Po stránce motorů se plní naše obavy, Civic stíhá downsizing. Honda potvrdila, že pod kapotou budou dvě benzínová turba, 1,0l tříválec a 1,5l čtyřválec, oba s technologií i-VTEC. Už tříválec by ale měl mít okolo stovky koní a čtyřválec by se mohl dostat někam ke 150 - 160 koním, tedy o něco víc než aktuální atmosférická osmnáctistovka, která nabídne nějakých 142 koní. Dieselová 1,6 zůstává, jen bude upravena pro vyšší výkon a nižší emise.
Na výběr bude šestistupňový manuál nebo CVT. Po stránce podvozku zatím nevíme nic moc, ale Hondě by stačilo zkopírovat jízdní vlastnosti deváté generace po faceliftu a měla by vystaráno. To ale nebude tak snadné, protože už delší rozvor bude při jízdě nutně znát. Jak se s tím Honda popere, si ale zatím počkejme.
Jak stojí i výše, možná se dočkáme odhalení produkčního auta v září na pařížském autosalonu, ale to berte spíš jako spekulaci. Produkce nového Civicu má začít ještě letos v britském Swindonu, kam míří investice do nových technologií ve výši 215 milionů liber (7,4 miliardy korun). Prodeje by se ale podle aktuálních informací měly rozběhnout až začátkem roku 2017. Do té doby jistě budeme znát všechny detaily i ceny.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.









Uniklé fotky byly pravé










Sériový Civic určitě nebude zelenými linkami a tvarem nárazníků připomínat běžeckou botu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení 24.11.2025
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
