Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu
17.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vloni představený koncept Hondy FCEV ještě nemá produkční podobu, vidíme jen další, třebaže produkci bližší koncept. Výkon se ze 134 koní nezvedl.
Očekávalo se, že japonská Honda představí produkční verzi loňského konceptu FCEV - anebo vůz produkci velmi blízký - na letošním losangeleském autosalonu. Místo toho však automobilka ukázala jen další koncept, třebaže produkční verzi jistě vzhledově bližší, a to v Japonsku. Do světa však pustila oficiální fotografie, odhalující změny vzhledu oproti konceptu loňskému.
S touto změnou se také pojí oddálení sériové výroby, která byla z původně předpokládaného roku 2015 přesunuta až na březen roku 2016. Tehdy má přijít na japonský trh, Spojené státy a Evropa mají být na řadě později, snad v létě téhož roku. Oproti tomu konkurenční Toyota Mirai má být na trhu už během roku 2015.
Důvod zdržení Honda zatím nesdělila, možná se dozvíme více na autosalonu v Los Angeles. Honda chce v LA hovořit o vodíkové infrastruktuře v Kalifornii, která jistě bude hlavním odbytištěm FCEV a čerpacích stanic nabízejících vodík tam je pomálu, jak ilustrovala snaha novináře a pionýra nových technologií, který měl zájem o vodíkové Hyundai Tucson/ix35.
Nově představený koncept Hondy FCEV se od toho loňského příliš neliší, vidíme ale trochu jinou střechu včetně viditelnějších A-sloupků a také, že kryty zadních kol téměř zmizely, i když náznak onoho loňského křídla z vesmírné lodi na bocích je. Z hlediska aerodynamického i vizuálního je absence krytů docela škoda. Přední část vozu se příliš nezměnila, vzadu naopak vidíme upravenou záď, mnohem více připomínající běžné automobily dneška.
Novinkou tohoto konceptu je také malá elektrocentrála, kterou lze připojit k automobilu a tímto způsobem udělat z auta pojízdnou elektrárnu třeba pro nabití mobilu. Samozřejmě, kapacita bude velmi omezená, ale v případech povodní či jiných katastrof se může každá troška elektřiny hodit. Výkony vozu se jinak nezměnily, elektromotory mají mít celkem 134 koní a vůz má dojet 480 km na jedno natankování vodíku. Ten bude v nádržích uchováván pod tlakem 70 MPa; pro srovnání uveďme, že atmosférický tlak (1 atm) má hodnotu 0,101 MPa.
Stran oficiálního zdůvodnění zpoždění Hondy FCEV si počkejme na autosalon v Los Angeles. Mohou za tím stát technické problémy na straně automobilky, ale klidně také vzácnost míst k doplnění vodíku v Kalifornii.
Honda ukázala produkci bližší koncept svého FCEV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejčtenější články
- Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024 - VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024 - Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4.4.2024 - Divoký růst prodejů elektromobilů je skutečně minulostí, v USA za první kvartál dokonce ztratily podíl na trhu
4.4.2024 - Zemřel nejslavnější fanoušek Hondy NSX. Muž, který si z druhé NSX udělal přívěs, se zabil v jiném sporťáku značky
4.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva