Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu

Vloni představený koncept Hondy FCEV ještě nemá produkční podobu, vidíme jen další, třebaže produkci bližší koncept. Výkon se ze 134 koní nezvedl.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu

17.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vloni představený koncept Hondy FCEV ještě nemá produkční podobu, vidíme jen další, třebaže produkci bližší koncept. Výkon se ze 134 koní nezvedl.

Očekávalo se, že japonská Honda představí produkční verzi loňského konceptu FCEV - anebo vůz produkci velmi blízký - na letošním losangeleském autosalonu. Místo toho však automobilka ukázala jen další koncept, třebaže produkční verzi jistě vzhledově bližší, a to v Japonsku. Do světa však pustila oficiální fotografie, odhalující změny vzhledu oproti konceptu loňskému.

S touto změnou se také pojí oddálení sériové výroby, která byla z původně předpokládaného roku 2015 přesunuta až na březen roku 2016. Tehdy má přijít na japonský trh, Spojené státy a Evropa mají být na řadě později, snad v létě téhož roku. Oproti tomu konkurenční Toyota Mirai má být na trhu už během roku 2015.

Důvod zdržení Honda zatím nesdělila, možná se dozvíme více na autosalonu v Los Angeles. Honda chce v LA hovořit o vodíkové infrastruktuře v Kalifornii, která jistě bude hlavním odbytištěm FCEV a čerpacích stanic nabízejících vodík tam je pomálu, jak ilustrovala snaha novináře a pionýra nových technologií, který měl zájem o vodíkové Hyundai Tucson/ix35.

Nově představený koncept Hondy FCEV se od toho loňského příliš neliší, vidíme ale trochu jinou střechu včetně viditelnějších A-sloupků a také, že kryty zadních kol téměř zmizely, i když náznak onoho loňského křídla z vesmírné lodi na bocích je. Z hlediska aerodynamického i vizuálního je absence krytů docela škoda. Přední část vozu se příliš nezměnila, vzadu naopak vidíme upravenou záď, mnohem více připomínající běžné automobily dneška.

Novinkou tohoto konceptu je také malá elektrocentrála, kterou lze připojit k automobilu a tímto způsobem udělat z auta pojízdnou elektrárnu třeba pro nabití mobilu. Samozřejmě, kapacita bude velmi omezená, ale v případech povodní či jiných katastrof se může každá troška elektřiny hodit. Výkony vozu se jinak nezměnily, elektromotory mají mít celkem 134 koní a vůz má dojet 480 km na jedno natankování vodíku. Ten bude v nádržích uchováván pod tlakem 70 MPa; pro srovnání uveďme, že atmosférický tlak (1 atm) má hodnotu 0,101 MPa.

Stran oficiálního zdůvodnění zpoždění Hondy FCEV si počkejme na autosalon v Los Angeles. Mohou za tím stát technické problémy na straně automobilky, ale klidně také vzácnost míst k doplnění vodíku v Kalifornii.


Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu - 1 - 2014 honda fcv concept 01Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu - 2 - 2014 honda fcv concept 02Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu - 3 - 2014 honda fcv concept 03Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu - 4 - 2014 honda fcv concept 04Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu - 5 - 2014 honda fcv concept 05Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu - 6 - 2014 honda fcv concept 06Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu - 7 - 2014 honda fcv concept 07Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu - 8 - 2014 honda fcv concept 08Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu - 9 - 2014 honda fcv concept 09Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu - 10 - 2014 honda fcv concept 10Honda FCEV: odhalen jen další koncept, produkční verze je v nedohlednu - 11 - 2014 honda fcv concept 11
Honda ukázala produkci bližší koncept svého FCEV

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.