Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda XR-V: další kompaktní SUV Hondy je zatím tím nejatraktivnějším
30.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Honda znovu zatřepala šejkrem s modely označenymi písmeny R-V a vyklopila z něj zbrusu nové XR-V.
Honda už napsala s modely označenými písmeny R a V slušnou kapitolu historie automobilismu. Tím nejznámějším je nepochybně Honda CR-V, svého času jej ale doprovázel i typ FR-V a s menší přestávkou po jeho boku existuje rovněž model HR-V, který v jeho nové generaci budeme znát spíše jako Hondu Vezel. A právě s oběma posledními jmenovanými má co do činění i další novinka podobného ražení nazvaná opět jednoduše: XR-V.
Představila se včera na autosalonu v čínském Chengdu a nepokrytě přiznává, že jde o „středoříšskou” interpretaci Vezelu a HR-V. Nejde ovšem o to samé auto s jiným názvem, to by Honda asi po písmenu X nesahala, ale o jinak stylizovaný vůz obdobné techniky.
Podle nás je vedle Vezelu a HR-V podstatně atraktivnější, když docela fádní linie svých sourozenců mění za ostré, až agresivně vyhlížející tvary, zejména na přídi. Ani záď ale není totožná a integrace menších, světelnými zdroji jinak disponovaných lamp po našem soudu ex-HR-V alias XR-V též prospěla. V interiéru už mnoho nových prvků nenajdeme, ani tak mu ale nelze mnoho vyčítat, alespoň na pohled.
Pokud jde o technická fakta, sluší se říci, že XR-V je 4 275 mm dlouhé, 1 770 mm široké, 1 605 mm vysoké a stojí na podvozku s rozvorem 2 610 mm. Vybaveno bude benzinovými motory 1,5 nebo 1,8 litru s atmosférickým plněním a dostupné budou manuální i automatická převodovka. O způsobu pohonu kol se výrobce v tiskových materiálech nezmiňuje.
Pokud se vám tato interpretace „eR-Véček” líbí, máme pro vás zatím špatnou zprávu - Honda XR-V je určena pro Čínu. Pokud se ale bude líbit, těžko někdo zabrání automobilce, aby stejný design dopřála s faceliftem Vezelu a HR-V - máme zato, že by na tom už teď měla pracovat...

























Honda XR-V je docela atraktivním zjevem, působit ale má (zatím) pouze za jediným objektem stvořeným člověkem, který je z vesmíru viditelný pouhým okem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nejnovější články
Nissan si prodal střechu nad hlavou. Ze sídla, které bylo symbolem jeho úspěchu, je symbol úpadku, kde je jen hostem
před hodinou
Ford má po prodělání 275 miliard Kč bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 3 hodinami
Dosud neznámá firma stvořila neuvěřitelné Ferrari, na jaké by si už Italové netroufli. Roků práce ale může rychle začít litovat
včera
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
včera
Stellantis v Evropě nabídne drsný sen českých zahrádkářů, neúspěchy konkurentů ho zjevně neodradily
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
