Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai chystá i ostrá SUV. Jednomu říká Barbar Konan a ne, neděláme si legraci
13.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S tímto označením přišel sám jeden z šéfů korejské značky. Automobilka svým „Barbarem” naváže na ostré verze i30, tedy budou-li úspěšné.
Tento týden se na českém trhu začalo oficiálně prodávat nové Hyundai i30 N, tedy vůbec první dílo korejské sportovní divize. To nakonec není tak levné, jak jsme očekávali na základě zahraničních cen, levnější než Škoda Octavia RS totiž není. Místo toho jde částkou 699 990 Kč (o 3 tisíc Kč nad RS) přímo proti Volkswagenu Golf GTI. Je však nutné dodat, že oproti českému i německému vozu disponuje rozsáhlejší standardní výbavou a vyšším výkonem.
Oněch 700 tisíc korun přitom dáte za verzi s 250 koňmi, provedení disponující 275 koňmi je k mání od 739 990 Kč. Za to přitom dostáváte navíc 19palcová kola s pneumatikami Pirelli, elektronický diferenciál, výkonnější brzdy, výztuhu v zavazadelníku či aktivní ventil výfukového systému. Dokoupit pak lze panoramatickou střechu (25 000 Kč) či speciální nebo metalický lak (v obou případech za 16 900 Kč).
Hyundai i30 N je ovšem jen první vlaštovkou sportovní divize korejské značky, která má své sídlo nejen v domácím Namyangu, ale rovněž na Nürburgringu. Její šéf Albert Biermann, někdejší hlava BMW M, a řada dalších vysoce postavených manažerů, ovšem již mnohokrát zmínili, že následovat má celé hejno. Nepřekvapivě v něm přitom najdeme i SUV, která mají změnit zažité pořádky.
Je ovšem třeba dodat, že tyto vozy nejsou pro sportovní oddělení prioritou, místo nich by se druhou vlaštovkou měla stát ostrá verze chystaného Hyundai i30 Fastback. Tento vůz by měl dorazit v příštím roce jako ještě přímější konkurence Octavie RS (je to také liftback), teprve poté přijde řada na modely s vyšší stavbou karoserie. Jako první by přitom měl vyrukovat Tucson N, po něm bude následovat Kona. Oba čeká více koní, větší brzdy či poladěný podvozek.
„Zdá se, že zákazníci shledávají sportovní SUV zajímavými, jsou pro ně kombinací rodinného a zábavného vozu. Jak přitom řekl již pan Biermann, Tucson je ve fázi zvažování a Kona - které říkáme Barbar Konan - by mohl následovat,“ upřesnil situaci Andrew Tuitahi, šéf produktového plánování australské odnože korejské značky.
Tuitahi zároveň potvrdil, že u obou SUV lze počítat s pomalejším příchodem na trh. „Budování sportovní divize je záležitostí, v jejímž případě musíme být podle našeho názoru velmi opatrní a obezřetní. Musíme totiž zajistit, aby každý vůz, který pod takovou značkou vyvineme a pustíme do prodeje, byl výjimečný,“ dodává marketingový manažer.
Šéf australského zastoupení Hyundai J.W. Lee pak ještě zmiňuje, že automobilka se snaží změnit vnímání zákazníků, to ovšem není jednodenní záležitost. „Kdykoliv si totiž uděláme průzkum, vzejdeme z něj jako značka vyrábějící dostupná nebo levná auta. Sice dobrá, ale za málo peněz. Doufám proto, že úspěch divize N se postupně přenese na celou naši značku.“
Strategii tedy mají Korejci nalajnovanou vcelku bezchybně, nyní nezbývá nic jiného než vyčkat, zda svět bude zejména na Hyundai i30 N slyšet. Při pohledu na 275 koní a 740 tisíc korun v jedné rovnici se úspěch dá přímo očekávat. Jsou tu ovšem ony zavedené pořádky, o nichž mluvil Lee a jenž mohou být větší překážkou než méně výkonná, ale zavedenější konkurence...








Hyundai Kona se již během premiéry ukázalo ve verzi Iron Man. Vůbec bychom se přitom nedivili, kdyby jí ostrá varianta byla minimálně po stránce vzhledové podobná
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 8 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 2 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 4 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 5 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
