Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Elantra 2016: nová generace odhalena, i s dieselem 1,6 e-VGT
9.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+videa) Šestá generace Elantry má agresivnější design i pevnější skelet. Nový je i interiér, motory plní Euro 6.
Ačkoliv se pozornost prakticky celého motoristického světa soustředí na Frankfurt a s ním spojené novinky, občas nezaškodí hodit očkem také mimo Evropu. Korejská automobilka Hyundai totiž konečně odhalila šestou generaci sedanu Elantra. Prozatím se jedná pouze o verzi určenou pro domácí trh, prodávanou pod jménem Avante, nicméně ta americká má debut naplánovaný na listopadové Los Angeles. A jelikož značka vůz tituluje jako globální, dočkáme se jej také v Evropě, o čemž si ostatně řekneme později.
Prozatím se ovšem zabývejme korejskou verzí, která vůči předchůdci narostla o 20 milimetrů na 4 570 mm. Zároveň je také o 25 milimetrů širší (1 800 mm) a o pět milimetrů vyšší (1 440 mm). Rozvor ale již zůstal na 2 700 milimetrech. Navzdory větším rozměrům by ovšem novinka měla být lehčí a tužší než předchozí generace, neboť podíl vysokopevnostní oceli obsažené ve struktuře stoupnul z 21 procent na 53 %.
Po stránce designové rozhodně není vozu co vyčítat, nová Elantra působí díky šestiúhelníkové čelní masce a splývavé střešní linii nadmíru dynamicky. Nový je pak i design kol, počítat lze s anténou ve tvaru žraločí ploutve a záď zdobí výraznější odtrhová hrana. Vpředu pak najdeme světlomety s LEDkami pro denní svícení, z jejichž tvaru ovšem takový Jaguar nebude mít velkou radost.
V rámci interiéru lze počítat s kaskádovitou architekturou, kde vrchní část okupuje osmipalcový displej multimediálního systému. Mimo to lze u vyšších úrovní výbavy počítat s audio systémem JBL s osmi reproduktory nebo hliníkovou sadou pedálů. Standardem se pak stává sedm airbagů, přičemž Hyundai přepracovalo čelní airbag u spolujezdce tou měrou, aby poskytl větší míru bezpečí zde sedícím dětským pasažérům.
Počítat mohou zákazníci rovněž s autonomními brzdami, varováním před kolizemi s vpředu jedoucími vozy, monitoringem jízdních pruhů a detekcí aut ve slepých úhlech. Pod kapotou lze pak hledat 1,6litrový turbodiesel o výkonu 136 koní, který bude možné spárovat se standardním šestistupňovým manuálem či příplatkovou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Dále se v nabídce objeví dva benzinové atmosférické agregáty, z nichž ten 1,6litrový dává k dobru 132 koní, zatímco u dvoulitru lze počítat se 149 koňmi. První zmíněná jednotka je navíc ještě uzpůsobena spalovaní zemního plynu a v takové chvíli produkuje koní 120. Hyundai přitom dodává, že všechny motory plní normu Euro 6, což o evropské budoucnosti vozu mnohé vypovídá.
Kromě výše zmíněných pohonných jednotek pak můžeme dodat ještě tolik, že pro Ameriku se počítá s přeplňovanou jedna-šestkou T-GDI, která by měla dávat 177 koní. Evropany pak zřejmě potěší zcela nový diesel 1,6 e-VGT, jenž dostane do vínku variabilní geometrii turbodmychadel a jemuž mají lehčí měrou asistovat dráty a cívky. Spotřeba pak má činit 5,4 l/100 km, podle poněkud realističtějších korejských norem.
Tím nám dostupné informace momentálně končí, pročež jen dodáme, že na korejském trhu již značka eviduje pět tisíc předobjednávek. To ale ve výsledku není nic překvapivého, neboť od představení první generace v roce 1990 bylo již prodáno více než 10 milionů kusů. Tím se Elantra stala prvním korejským vozem, který takovou hranici překročil.
Pro letošek se přitom má prodat 50 tisíc exemplářů, příští rok ovšem tento počet naroste na 700 000 kusů. To by ovšem mohla být kvóta značně podhodnocená, neboť loni značka v celém světě vyexpedovala 930 000 vozů, pročež se Hyundai Elantra stalo třetím nejžádanějším modelem planety. Jestli se alespoň část z nich prodá znovu i u nás, kde momentálně Elantra nabízena není, ukáže teprve čas.















Hyundai Elantra se prozatím představilo pouze v korejské verzi, s návratem do Evropy se ale s ohledem na motory zjevně počítá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 10 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 11 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan