Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis 2014 s V8 a 4x4 HTRAC přijde v létě jako sportovní verze
21.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový Genesis půjde v USA do prodeje zjara, v létě možná uvidíme ostřejší verzi s V8 a pohonem všech kol. Šasí dozná změn, o výkonu to jisté není.
Vloni představený sedan Hyundai Genesis, který jsme tu měli i na několika videích, půjde zjara do prodeje ve Spojených státech. Do Evropy dorazí také, ale o něco později.
Korejci do vývoje platformy pro nový Genesis nasypali spoustu peněz, jako přinejmenším zvláštní se tedy jeví fakt, že nový pohon všech kol HTRAC není k mání s vrcholovým pětilitrovým osmiválcem o 425 koních a 519 Nm, ale jen s motory o dva válce kratšími. Jistě jej dostane jednotka o objemu 3,8 litru, která dává 315 koní a 397 Nm a pravděpodobně také menší šestiválce, tedy 3,0 a 3,3 o výkonech o 257 koních a 303 Nm, resp. 282 koních a 347 Nm. Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Zkraje prodeje se tedy zájemci o osmiválec budou muset spokojit s pohonem zadní nápravy. Mluvčí automobilky Miles Johnson však potvrdil, že v plánu je i ostřejší verze Genesisu a pod její kapotou samozřejmě bude už pětilitrový osmiválec Tau. Tato varianta bude vybavena pohonem všech kol, uprostřed však manuální šestikvalt neočekávejte, osm stupňů a chybějící pedál spojky bude s největší pravděpodobností standardem.
Johnson neřekl, zda pětilitrová V8 dostane výkon navíc. Šasí sportovnější verze však má být výrazně vylepšeno, např. příčná přilnavost se má zlepšit díky menšímu odklonu kol. Očekávejme také 19" kola ve standardu a možná i 20" za příplatek, jelikož u standardních verzí je na výběr z rozměrů od 17" do 19". Změn pravděpodobně dozná také kontrola trakce ATCC, které by mohl přibýt nějaký sportovní režim. Na velké driftování to ale nebude, pořád se bavíme o velkém luxusním sedanu s pohonem všech kol.
Ostřejší verze zatím nedostala zelenou, ale podle slov Johnsona si automobilka myslí, že „se pro takový stroj najdou zákazníci”. S tím bychom souhlasili, BMW M5 a Mercedes E 63 AMG úspěchy sklízí.
Nová generace Hyundai Genesis zatím dostane pohon všech kol jen k šestiválcům, V8 si musí počkat
Zdroj: AutoGuide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
před 5 hodinami - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli novou čínskou Škodu Fabia, v poměru schopností a ceny je pro ně v úplně jiné dimenzi
před 3 hodinami - Moderní Alfy Romeo možná konečně vydrží. Tato zvládla zápřah, o kterém se italským autům obvykle jen zdá
před 4 hodinami - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
před 5 hodinami - Musk se Superchargery hraje vabank. Ruší novou výstavbu, vedle zaměstnanců děsí i konkurenční automobilky
před 6 hodinami - Elektromobily poškozují drahé značky, říká prodejce. Porsche Taycan masivně ztrácí hodnotu i zájem, zákazníci jsou nuceni ho kupovat
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 14:16 - Brus
- BMW Divize 05.06. 12:16 - Předseda
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.06. 12:00 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 05.06. 08:18 - HondaMan
- Koupě auta do 100 tisíc - držák se spotřebou 05.06. 01:52 - Trypex
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry