Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i30 N se ukázalo při testech za Polárním kruhem, chce být dokonalé
15.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci při teplotách hluboko pod bodem mrazu testují odolnost tlumičů i pneumatik, stejně jako nastavení podvozku a řízení. Jisti si chtějí být vším.
O příchodu prvního skutečného korejského hot hatche se mluví již hezkých pár let. Letos bychom se ale reálně měli dočkat, neboť Hyundai na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu odhalí model i30 N. Bude to první produkt nové sportovní divize, v jejímž čele najdeme Alberta Biermanna, bývalého šéfa BMW M. Již jeho jméno je dobrým předpokladem úspěchu, neboť to jistě bude on, kdo stojí za opravdu důkladným programem testování prototypů.
To zachycuje nové video a pár záběrů, které zachycují Hyundai i30 N prohánějící se na zamrzlém jezeře ve švédském Arjeplogu. Za volant se usadil rallyový tovární jezdec Thierry Neuville, který má přispět k nastavení podvozku a ke zlepšení ovladatelnosti. Kromě toho technici značky věnují velkou pozornost tomu, jak se pneumatiky a tlumiče chovají při teplotách klesajících k -30 stupňům Celsia.
Dále se značka soustředí na nastavení samosvorného diferenciálu a stabilizační kontroly, optimalizováno je také řízení. Opravdu lze tedy věřit tvrzení Korejců, že je to jejich „první opravdu sportovní auto“. K naplnění těchto slov má přitom kromě již zmíněného přispět také přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, jehož 250 koní bude na přední kola v prvé fázi přenášet pouze šestistupňový manuál.
Později bude v nabídce varianta naladěná na 275 koní, stejně jako se časem objeví také dvouspojkový automat. Kromě toho Hyundai koketuje rovněž s pohonem všech kol, byť v tomto případě je otázkou, zda k tomu dojde ještě před faceliftem standardní verze či vůbec u této generace. Stejně tak se můžeme ptát, zda v ostrém provedení dorazí také kombík a fastback.
Možná vás zajímá, co vlastně znamená „N“ v názvu vozu i sportovní divize. Odkazuje na Nürburgring, kde má automobilka své testovací centrum, na Namyang, kde je pro změnu centrum vývojové, a současně evokuje šikanu, které se používají na okruzích. Pokud bude samotné auto tak promyšlené, jako toto eN, máme se na co těšit.





Hyundai i30 N aktuálně prochází testy za Polárním kruhem. K jeho nastavení má přispět i závodní jezdec Thierry Neuville
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejnovější články
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
