Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i40 2015: facelift má české ceny, u kombi šplhají k milionu
21.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaný Korejec je jako sedan k dispozici od 640 tisíc Kč. Praktičtější verze s dieselem, dvouspojkou a příplatky pak vyjde na 947 990 korun.
Vrchol alfanumerické řady korejské automobilky se dočkal faceliftu stejně jako model i30 již loni v prosinci. Cesta na český trh tak byla poněkud delší než v případě menšího sourozence. Z toho důvodu se hned nevrhneme na tuzemský ceník, ale nejprve si v rychlosti zopakujeme, co je nového. Začneme přitom zevnějškem, který počítá s novou čelní maskou, odlišným nárazníkem, diodami a jinak stylizovanými 16palcovými nebo 18palcovými litými koly.
Do kabiny se nastěhoval nový volant, loketní opěrky a kvalitnější materiály, zatímco v rámci mechaniky můžeme mluvit o systému pokročilé trakční kontroly v zatáčkách (ATCC), který používá elektrické senzory namísto mechanického samosvoru. Princip fungování je tedy stejný jako u podobných řešení jiných výrobců - i zde máme přibrzďování jednoho kola a přeposílání většího výkonu na to druhé. Kombi pak dále profituje z adaptivních tlumičů na zadní nápravě.
Kromě toho se praktičtější varianta může pochlubit automatickým otevíráním zavazadelníku, pro obě verze je pak k dispozici dvoulitrový benzinový čtyřválec o výkonu 165 koní nebo 1,7litrový turbodiesel. Ten dává k dobru 115 nebo 141 koní, přičemž výkonnější provedení je možné kromě šestistupňového manuálu spojit také s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
V rámci bezpečnosti tu máme ještě nové adaptivní světlomety Smart High Beam či detekci rychlostních limitů, tím nám ale facelift končí. Přikročit tak můžeme rovnou k cenám, které u sedanu s benzinovým motorem a manuálem startují na částce 639 990 Kč. Za to přitom dostáváte úroveň výbavy Experience, jež zahrnuje prakticky vše, co byste kdy mohli potřebovat.
Standardem jsou tedy 16palcová litá kola, LEDky pro denní svícení, látkové čalounění, dvouzónová automatická klimatizace, přední a zadní parkovací senzory či audio systém s 6 reproduktory. Pokud si pak připlatíte 15 900 Kč za paket Success, můžete počítat se 17palcovými ráfky, parkovací kamerou a barevným dotykovým displejem. Za dalších 18 tisíc korun je k mání i metalický lak.
Vyjma benzinového motoru jsou na této úrovni k mání také obě verze dieselu, za které dáte od 655 tisíc korun do 724 990 Kč. Případně se můžete přesunout k vrcholné výbavě Premium, které startuje na sumě 749 990 Kč a kromě výše zmíněného přihazuje 17palcová kola, asistent vedení vozu v jízdních pruzích LKAS či onu detekci dopravního značení.
I v tomto případě je samozřejmě možné sáhnout také po dieselu, ovšem pouze v jeho vrcholné variantě. Ta vychází na 784 990 Kč s manuálem či na 834 990 Kč v případě převodovky DCT. Ani tentokráte nechybí mezi příplatky výhodný paket, za sadu Luxury s 18palcovými koly, koženým čalouněním a audio systémem Infinity přitom dáte 40 tisíc korun.
Řeč byla doposud v rámci cen pouze o sedanu, stejná nabídka je ale k dispozici také pro kombík. Ten je o 30 tisíc korun dražší, přičemž jeho vrcholová varianta může v kombinaci s veškerými příplatky (kromě metalízy a paketu Luxury je tu ještě panoramatická střecha za 25 tisíc korun) vyšplhat takřka na milion, konkrétně pak na 947 990 Kč.
Tím bychom toulku po českých cenících mohli ukončit, bližší podrobnosti si v nich jistě najdete sami. Stáhnout je přitom můžete na oficiálních stránkách českého zastoupení korejské automobilky, a to jak v případě sedanu (PDF, 507 kB), tak i kombíku (PDF, 473 kB).
Facelift proměnil Hyundai i40 zvenčí jen minimálně. Více se úřadovalo v rámci mechaniky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejčtenější články
- Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích
31.3.2024 - Prodeje elektrických VW v Evropě se zhroutily, zatracovaný Golf se prodává třikrát líp než všechny modely ID dohromady
31.3.2024 - Někdejší hit Opelu, z nějž skoro všechny dávno sežrala rez, se dá koupit dodnes zánovní ve špičkové verzi
31.3.2024 - Britové mají štěstí, všechna spalovací Porsche zaříznutá v EU si budou moci kupovat dál
31.3.2024 - Honda se proti svým dealerům i zákazníkům obrací na dalším trhu. Jedněm ořeže marže, druhým sebere servis
31.3.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.28. 22:21 - Lachende Bestien
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus