Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i40 2015: facelift má české ceny, u kombi šplhají k milionu
21.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaný Korejec je jako sedan k dispozici od 640 tisíc Kč. Praktičtější verze s dieselem, dvouspojkou a příplatky pak vyjde na 947 990 korun.
Vrchol alfanumerické řady korejské automobilky se dočkal faceliftu stejně jako model i30 již loni v prosinci. Cesta na český trh tak byla poněkud delší než v případě menšího sourozence. Z toho důvodu se hned nevrhneme na tuzemský ceník, ale nejprve si v rychlosti zopakujeme, co je nového. Začneme přitom zevnějškem, který počítá s novou čelní maskou, odlišným nárazníkem, diodami a jinak stylizovanými 16palcovými nebo 18palcovými litými koly.
Do kabiny se nastěhoval nový volant, loketní opěrky a kvalitnější materiály, zatímco v rámci mechaniky můžeme mluvit o systému pokročilé trakční kontroly v zatáčkách (ATCC), který používá elektrické senzory namísto mechanického samosvoru. Princip fungování je tedy stejný jako u podobných řešení jiných výrobců - i zde máme přibrzďování jednoho kola a přeposílání většího výkonu na to druhé. Kombi pak dále profituje z adaptivních tlumičů na zadní nápravě.
Kromě toho se praktičtější varianta může pochlubit automatickým otevíráním zavazadelníku, pro obě verze je pak k dispozici dvoulitrový benzinový čtyřválec o výkonu 165 koní nebo 1,7litrový turbodiesel. Ten dává k dobru 115 nebo 141 koní, přičemž výkonnější provedení je možné kromě šestistupňového manuálu spojit také s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
V rámci bezpečnosti tu máme ještě nové adaptivní světlomety Smart High Beam či detekci rychlostních limitů, tím nám ale facelift končí. Přikročit tak můžeme rovnou k cenám, které u sedanu s benzinovým motorem a manuálem startují na částce 639 990 Kč. Za to přitom dostáváte úroveň výbavy Experience, jež zahrnuje prakticky vše, co byste kdy mohli potřebovat.
Standardem jsou tedy 16palcová litá kola, LEDky pro denní svícení, látkové čalounění, dvouzónová automatická klimatizace, přední a zadní parkovací senzory či audio systém s 6 reproduktory. Pokud si pak připlatíte 15 900 Kč za paket Success, můžete počítat se 17palcovými ráfky, parkovací kamerou a barevným dotykovým displejem. Za dalších 18 tisíc korun je k mání i metalický lak.
Vyjma benzinového motoru jsou na této úrovni k mání také obě verze dieselu, za které dáte od 655 tisíc korun do 724 990 Kč. Případně se můžete přesunout k vrcholné výbavě Premium, které startuje na sumě 749 990 Kč a kromě výše zmíněného přihazuje 17palcová kola, asistent vedení vozu v jízdních pruzích LKAS či onu detekci dopravního značení.
I v tomto případě je samozřejmě možné sáhnout také po dieselu, ovšem pouze v jeho vrcholné variantě. Ta vychází na 784 990 Kč s manuálem či na 834 990 Kč v případě převodovky DCT. Ani tentokráte nechybí mezi příplatky výhodný paket, za sadu Luxury s 18palcovými koly, koženým čalouněním a audio systémem Infinity přitom dáte 40 tisíc korun.
Řeč byla doposud v rámci cen pouze o sedanu, stejná nabídka je ale k dispozici také pro kombík. Ten je o 30 tisíc korun dražší, přičemž jeho vrcholová varianta může v kombinaci s veškerými příplatky (kromě metalízy a paketu Luxury je tu ještě panoramatická střecha za 25 tisíc korun) vyšplhat takřka na milion, konkrétně pak na 947 990 Kč.
Tím bychom toulku po českých cenících mohli ukončit, bližší podrobnosti si v nich jistě najdete sami. Stáhnout je přitom můžete na oficiálních stránkách českého zastoupení korejské automobilky, a to jak v případě sedanu (PDF, 507 kB), tak i kombíku (PDF, 473 kB).
Facelift proměnil Hyundai i40 zvenčí jen minimálně. Více se úřadovalo v rámci mechaniky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 8 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva