Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai ix20 2015: jemný facelift vylepšil vzhled i nabídku převodovek
3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejské kompaktní MPV dostalo do vínku také poladěné motory, uvnitř nabízí vyhřívaný volant či vylepšený audio systém.
Korejská automobilka v posledních měsících opravdu razantně přitopila pod kotlem inovací. Na sklonku loňského roku jsme si tak mohli představit vylepšené i30, i40 i nové i20 Coupé, do Ženevy pak Hyundai pro změnu přivezlo zcela nový Tucson, tedy nástupce modelu ix35, který před několika málo lety nahradil v nabídce značky právě Tucson. Pokud vám daný krok hlava nebere, pak vězte, že v tom nejste sami. Tímto crossoverem se ale dnes zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na facelift kompaktního MPV ix20.
To se i nadále jmenuje stejně, nově však profituje z šestiúhelníkové čelní masky, jíž společnost dělají přepracované světlomety. Vzadu pak najdeme dokonce LEDky, zatímco při bočním pohledu je možné u základní výbavy zaregistrovat nové kryty 15palcových ocelových kol. S vyššími úrovněmi pro změnu přicházejí modifikované lité šestnáctky či sedmnáctky, tím však exkurze v rámci modifikovaného exteriéru končí.
Přesunout se tedy můžeme do kabiny, kde můžete za příplatek sáhnout po vyhřívaném volantu a nové generaci audio systému, jehož součástí je konektivita s iPodem a integrovaný harddisk My Music o kapacitě 1 GB. Samozřejmostí je rozhrání Bluetooth a zdířka na USB, kromě toho ovšem ix20 dostalo do vínku i nové látkové čalounění v černém a béžovém odstínu či šest airbagů, ESP, ABS a EBD.
Změny se odehrály rovněž v motorovém prostoru, i když to na první pohled nevypadá. Výkon všech motorů zůstal zachován, benzinová jedna-šestka naladěná na 125 koní však může být nově spřáhnuta s šestistupňovým automatem namísto archaického čtyřstupňového. Dieselová jedna-čtyřka pak pro změnu profituje z vyššího točivého momentu 240 Nm, zatímco u jedna-šestky je 260 Nm dostupných již od 1 500 ot.
Dodat můžeme ještě tolik, že nově bude možné sáhnout po systému start/stop, pneumatikách s nižším valivým odporem či aktivních klapkách v čelní masce. Všechny tyto změny by přitom měly srazit spotřebu na minimum. Ceny oproti tomu nejspíše lehce povyskočí, jejich přesná výše však aktuálně není k dispozici.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.





Hyundai ix20 dostalo do vínku novou čelní masku i lehce poladěné motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 4 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Nová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
před hodinouČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před 3 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 4 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 6 hodinamiMédia tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 10:32 - denis
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas