Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai ix20 2015: jemný facelift vylepšil vzhled i nabídku převodovek
3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejské kompaktní MPV dostalo do vínku také poladěné motory, uvnitř nabízí vyhřívaný volant či vylepšený audio systém.
Korejská automobilka v posledních měsících opravdu razantně přitopila pod kotlem inovací. Na sklonku loňského roku jsme si tak mohli představit vylepšené i30, i40 i nové i20 Coupé, do Ženevy pak Hyundai pro změnu přivezlo zcela nový Tucson, tedy nástupce modelu ix35, který před několika málo lety nahradil v nabídce značky právě Tucson. Pokud vám daný krok hlava nebere, pak vězte, že v tom nejste sami. Tímto crossoverem se ale dnes zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na facelift kompaktního MPV ix20.
To se i nadále jmenuje stejně, nově však profituje z šestiúhelníkové čelní masky, jíž společnost dělají přepracované světlomety. Vzadu pak najdeme dokonce LEDky, zatímco při bočním pohledu je možné u základní výbavy zaregistrovat nové kryty 15palcových ocelových kol. S vyššími úrovněmi pro změnu přicházejí modifikované lité šestnáctky či sedmnáctky, tím však exkurze v rámci modifikovaného exteriéru končí.
Přesunout se tedy můžeme do kabiny, kde můžete za příplatek sáhnout po vyhřívaném volantu a nové generaci audio systému, jehož součástí je konektivita s iPodem a integrovaný harddisk My Music o kapacitě 1 GB. Samozřejmostí je rozhrání Bluetooth a zdířka na USB, kromě toho ovšem ix20 dostalo do vínku i nové látkové čalounění v černém a béžovém odstínu či šest airbagů, ESP, ABS a EBD.
Změny se odehrály rovněž v motorovém prostoru, i když to na první pohled nevypadá. Výkon všech motorů zůstal zachován, benzinová jedna-šestka naladěná na 125 koní však může být nově spřáhnuta s šestistupňovým automatem namísto archaického čtyřstupňového. Dieselová jedna-čtyřka pak pro změnu profituje z vyššího točivého momentu 240 Nm, zatímco u jedna-šestky je 260 Nm dostupných již od 1 500 ot.
Dodat můžeme ještě tolik, že nově bude možné sáhnout po systému start/stop, pneumatikách s nižším valivým odporem či aktivních klapkách v čelní masce. Všechny tyto změny by přitom měly srazit spotřebu na minimum. Ceny oproti tomu nejspíše lehce povyskočí, jejich přesná výše však aktuálně není k dispozici.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.




Hyundai ix20 dostalo do vínku novou čelní masku i lehce poladěné motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
včera
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nejnovější články
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
před 2 hodinami
BMW odhalilo plán, jak zajistí, aby vaše příští služební auto byla znovu dieselová mašina
před 3 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 9 hodinami
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
včera
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 08:05 - Vrooom
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.26. 15:03 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
