Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai ladí svého luxusního konkurenta BMW řady 3, bude to nejrychlejší Korejec
30.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě více dynamiky než Kia Stinger má nabídnout chystaná novinky luxusní značky automobilky Hyundai, Genesis. Právě ta nyní ladí formu na Ringu.
Navzdory všem předsudkům lze značku Genesis považovat za úspěšný pokus o vstup mainstreamové automobilky do prémiového segmentu. Na rozdíl od DS od Citroënu či Vignale od Fordu se Korejci vydali podobnou cestou jako Toyota s Lexusem a nebalí jen obyčejnou techniku do exkluzivněji vyhlížející karoserie s koženým interiérem. Hyundai má pro Genesis vyhrazené vlastní platformy, motory i vše ostatní potřebné pro výrobu vozu - je jiné fakticky, ne jen na papíře.
Přesto má luxusní divize korejské značky jisté problémy, hlavně kvůli movitějším zákazníkům, kteří nehodlají v jedněch showroomech dýchat vzduch s těmi, jež mají do kapsy poněkud hlouběji. Hyundai tak bude muset kousnout do kyselého jablka a něco s tím udělat už jen proto, že na cestě do sériové výroby je model G70, který bude hlavním pilířem veškerých dalších snah o rozmach. Míří přímo proti BMW řady 3, což je v tomto případě obzvlášť pikantní - jeho vývoj má na starosti člověk, který vedl diviz M u BMW a neodešel zrovna s úsměvem na rtech.
Prototyp produkčního vozu byl aktuálně nachytán při testech na Ringu, kde má Hyundai své vývojové centrum. Vzhled novinky ale halí notná kamufláž, do které není oděn jen exteriér, ale prakticky i každý panel interiéru. To není úplně obvyklé, což jen dokazuje, že Korejci tomuto vozu přisuzují nemalou vážnost. A aby to potvrdili, osadili jej tou nejlepší technikou, jakou nyní mají k dispozici.
Genesis G70 tedy staví na stejných základech, jaké dostala Kia Stinger. Čekat lze tedy platformu s pohonem zadních kol doplněnou kompaktnějšími rozměry a tedy i nižší hmotností. Zástupce Hyundai by tedy měl být ještě rychlejším vozem, vůbec nejrychlejším modelem koncernu Hyundai-Kia. Dostupné informace totiž hovoří o tom, že vrcholné provedení G60 dostane 3,3litrový přeplňovaný šestiválec naladěný na ještě více než 370 koní.
S ohledem na nižší hmotnost bude G70 zvládat akceleraci z klidu na stovku pod 4,9 sekundy. Mimo tento vrcholný derivát pak nabídka bude zahrnovat i čtyřválce, zatím však pouze benzinového rázu. S dieselem se počítá až někdy na přelomu dekády, kdy by Genesis mělo přijít do Evropy. Vše ale závisí na dořešení firemní strategie.
Více bychom si mohli říci nejpozději v závěru roku, kdy by nové Genesis G70 mělo být představeno buď již rovnou naživo během autosalonu v Los Angeles, či jen virtuálně. V takovém případě by výstavní premiéra proběhla až v lednu v Detroitu. Prodej pak odstartuje ještě v prvním pololetí příštího roku, přičemž vůči takovému BMW řady 3 budou ceny dostatečně konkurenceschopné.
Genesis G70 již trénuje na Ringu, s šestiválcem bude rychlejší než spřízněná Kia Stinger GT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 10 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 11 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva