Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Santa Fe 2013 v prodloužené verzi: zakázané ovoce v sériové podobě
29.11.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Nové Santa Fe s prodlouženým rozvorem se světu odhalilo už loni. Ani jsme si nevšimli, že šlo o koncept, teď je z něj produkční verze.
S novým Santa Fe je to složité. Jak vám přiblíží náš nedávný test nebo krátce nato publikovaný český ceník, sedmimístná verze je k mání i v České republice, jen vypadá stejně jako ta pro pět pasažérů. Část zavazadlového prostoru byla zkrátka upravena tak, aby se za cestující ve dvou řadách vešlo ještě pár podměrečných kolegů do řady třetí - někomu takové řešení ku prospěchu být může, jinému nikoli.
V USA je ale situace poněkud odlišná. „Naše” Santa Fe se za oceánem jmenuje Santa Fe Sport a je standardně pětimístné. Pokud zatoužíte po sedmi místech uvnitř, musíte sáhnout po provedení bez onoho sportovního přídomku, pak spolu s jiným interiérem získáte i jinou „kastli” s poněkud konzervativněji řešenou zádí.
To není nová informace, prakticky totéž jsme vám sdělili už v dubnu, kdy jsme si ještě mysleli, že novinka si bude říkat ix45. Jenže, a toho si zřejmě opravdu málokdo všiml, byl tehdy prezentovaný, na pohled zcela sériový vůz pouze konceptem a svou premiéru v produkčním provedení slaví až nyní na autosalonu v Los Angeles.
Asi nemá smysl si toto provedení podrobněji představovat, neboť v Evropě se s ním nepočítá, telegraficky ale to podstatné zmínit můžeme. Krom vizuálních změn vně i uvnitř, na které už přišla řeč, se sedmimístné „velké” Santa Fe liší délkou karoserie (+ 10 cm), rozvorem náprav (+ 21,6 cm) a dokonce i šířkou, byť jen mírně (+ 0,5 cm). A aby toho nebylo málo, je také o 1 cm vyšší.
Uvnitř se navíc liší i jinou palubní deskou a pro druhou řadu sedadel jsou k dispozici dvě možnosti - buď dvojice komfortnější sedadel nebo trojice dělená v poměru 40:20:40. Zavazadlový prostor se pochopitelně liší podle toho, jestli třetí řadu sedadel sklopíte nebo vyklopíte, a to v rozmezí od 382 do 1 158 litrů. To jsou o nějakých 150 litrů lepší hodnoty než u amerického Santa Fe Sport a změna rozvoru pomáhá i prostoru pro nohy cestujících vzadu - k dispozici mají 4,8 cm k dobru.
V případě motorizací je situace velmi jednoduchá - za Atlantikem si můžete koupit jen provedení s benzinovým šestiválcem o objemu 3,3 litru a výkonem 290 hp, který standardně míří na kola přední nebo obou náprav přes šestistupňový automat.
Že by se tato verze někdy nabízela na Starém kontinentu je vzhledem k místnímu downsizingu všeho velmi nepravděpodobné, a tak si pořádně prohlédněte přiložené fotografie - lépe se asi asi novinku v sériové podobě hned tak nepodíváte.
S větším sedmimístným Santa Fe se asi v Evropě jen tak nepotkáte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 7 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 8 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 10 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva