Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent
24.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová Sonata sází na konzervativnější design a bohatší výbavu. Navíc dostala sportovnější podvozek, motory se ale prakticky nemění.
Oficiální příchod nového Hyundai Sonata předznamenávaly špionážní fotky nemaskovaného modelu, které se objevily před necelými dvěma týdny. Na nich bylo i přes horší kvalitu jasně patrné, že sedan přepřáhl na designový jazyk Fluidic Sculpture 2.0, se kterým oproti stávajícímu stylingu přichází značný konzervatismus. To by dost možná modelu mohlo i uškodit, neboť se stále jedná o segment, kde je odvážný vzhled adorován. Bude tedy zajímavé sledovat, nakolik se korejskému vozu povede ve srovnání s takovou Toyotou Camry, Fordem Fusion nebo Hondou Accord.
Prodejní výhled je však přeci jen záležitostí předčasnou, neboť ačkoliv byla nová Sonata aktuálně odhalena před domácím publikem, její globální debut je naplánován až na dubnový autosalon v New Yorku. Do showroomů amerických prodejců pak vůz dorazí až na podzim, díky čemuž budeme mít jasné výsledky o jeho úspěchu či naopak selhání k dispozici až někdy za rok touto dobou.
Co lze přitom od novinky očekávat? V prvé řadě jsou to jiné rozměry, neboť při délce 4 855 mm, šířce 1 865 mm, výšce 1 475 mm a rozvoru 2 805 mm je nová Sonata o 35 milimetrů delší, 30 mm širší a 5 mm vyšší než stávající provedení. Mezi nápravami pak přibylo deset milimetrů, díky čemuž se na více komfortu mohou těšit hlavně cestující vzadu. Mimo to ovšem také na 462 l narostl zavazadelník.
V rámci platformy se přitom jedná o stejné komponenty, jaké podepíraly i šestou generaci. Hyundai ovšem přední vzpěry MacPherson a zadní víceprvkovou nápravu výrazně potunilo kvůli sportovnější jízdě (testovalo se i na Nürburgringu, kde má značka své vývojové oddělení), přičemž opomenuto nebylo ani navýšení torzní tuhosti - o podstatných 41 procent.
Změny se odehrály také v motorovém prostoru, kde Korejci mohou nadále počítat s motory 2,0 CVVL, 2,0 Lpi a 2,4 GDi a šestistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem. Tyto převodovky pak dorazí i do zbytku světa, spojeny ovšem mají být také s novým 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem. A chybět samozřejmě nebude ani hybridní model.
Momentálně je přitom těžké zmínit, s jakou výbavou a hlavně kdy se v Evropě nová Sonata alias i40 objeví. Zatímco Američané mohli s šestou generací jezdit již od roku 2009, Starý kontinent měl tu čest až od roku 2011. Pokud si navíc uvědomíme, že v té době jsme dostali kombík, zatímco sedan následoval až o pár měsíců později, pak si asi na novinku ještě pár let počkáme.
Bude tedy zajímavé, nakolik se především zvenčí budou oba modely lišit. Uvnitř však již lze očekávat stejnou výbavu, jíž aktuálně představují vyhřívaná a ventilovaná sedadla, osmipalcový dotykový displej, klimatizace a elektrické stínidlo na zadním okně nebo možnost spárování smarphonu s multimediálním systémem vozu.
Z většího modelu Genesis pak dorazí i řada bezpečnostních prvků včetně plejády airbagů, monitoringu slepých úhlů a jízdy ve správném pruhu či aktivního tempomatu. Je tedy zřejmé, že v tomto směru jsou Korejci připraveni od podlahy až po strop. Uvidíme, jak s tím bude štymovat nový designový jazyk.


V Koreji má nové Hyundai Sonata již po premiéře...
...zatímco zbytek světa si musí počkat na autosalon v New Yorku, kde se větší a tužší novinka ukáže zřejmě i s dalšími pohonnými jednotkami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před hodinouGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 7 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 7 minutamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před hodinouFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 3 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 4 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva