Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Sonata Hybrid a Plug-in Hybrid: novinky se mají vejít se spotřebou do 6 l
13.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Sonata PHEV chce jezdit za 2,5 litru než dojde elektřina, pak za 5,9. Hybrid má ale menší baterie, takže je reálně lehčí a úspornější.
Nabídka modelu Sonata s detroitským autosalonem dostává dva nové modely, které se posadí na úsporný konec nabídky a budou se chlubit, alespoň teoreticky, ještě menší žíznivost než varianta Eco. Přichází hybridní a plug-in-hybridní varianty s odhadovanou spotřebou paliva 5,6, resp. 2,5 litru na 100 km. Zejména hodnota pro plug-in hybrid ale reálná už od pohledu není.
Plug-in hybrid zvládne na elektřinu asi 35 kilometrů, což je podle výrobce dál, než jakýkoliv jiný sedan střední třídy. Na to má stačit baterie o kapacitě 9,8 kWh. A zmíněná spotřeba 2,5 litru počítá s tím, že baterie budou před startem nabité a použitá vstupní energie ignorována - to je už hodně starý trik. Ve chvíli, kdy energie dojde, má stroj zvládnout jezdit za 5,9 litru benzínu na 100 km. Pokud tedy pojedete někam dál, je potřeba počítat s touto hodnotou pro většinu cesty, na začátku pak nesmíte zanedbat ani to, že 9,8kWh akumulátory musíte něčím nabít.
Spalovacím motorem v útrobách plug-in-hybridní Sonaty je dvoulitrový přímovstřikový čtyřválec Nu GDI, který nabídne 156 koní a 191 Nm. Celkový výkon systému, ke kterému je potřeba zahrnout 68 koní elektromotoru, je 205 koní. Zejména při zrychlení, kdy systém pravděpodobně bude schopen na kola poslat veškerý dostupný výkon, tedy tato Sonata nijak pomalá nebude, zejména máme-li na paměti snadno dostupný výknelektromotoru. Ten je umístěn v automatické převodovce a nahrazuje klasický hydrodynamický měnič točivého momentu.
Majitelé budou moci, podobně jako u elektromobilů, na dálku sledovat stav baterie, a to pomocí aplikace pro smartphony. Bude tu možno na dálku zastavit či spustit nabíjení a také nastavit rozvrh pro nabíjení na celý týden. Doba nabíjení je podle výrobce 2,5 hodiny z 240V zásuvky a pět hodin, použijete-li v Americe standardních 120 voltů.
Zvenčí nečekejme žádné velké změny oproti standardní Sonatě, přesto tu však novinky jsou, a to zejména na poli aerodynamiky. Karoserie je optimalizovaná tak, aby dosáhla koeficientu odporu vzduchu pouhých 0,24, tedy srovnatelně s Teslou Model S. Napomáhají tomu mimo jiné nová kola, upravené nárazníky a nová maska chladiče. Jsou tu také nová přední i zadní světla, ale ta k aerodynamice nejspíš moc nepřispějí a slouží jen k lepšímu odlišení hybridních verzí od těch obyčejnějších.
Kde bude novinka odlišitelná od standardní Sonaty nejvíce, je oblast za levým předním kolem - tam se totiž kromě loga nachází také místo k připojení kabelu nabíječky. Standardní Sonata také nebude mít ukazatel stavu baterie na palubní desce umístěný tak, aby byl čitelný i zvenčí. Zbytek interiéru se moc nezmění, jen tu budou budíky poupravené s ohledem na to, že sedíte v plug-in hybridu.
Hyundai Sonata Hybrid je vzhledově té plug-in-hybridní podobná jako vejce vejci, vidíme stejná kola i úpravy designu. Po stranách jsou i loga, ale vlevo pochopitelně nenajdeme konektor nabíječky. Technika „pouhého” hybridu však trochu odlišná je, zejména v nižším výkonu elektromotoru. Ten v Sonatě Hybrid nabídne jen 52 koní a v kombinaci se stejným benzínovým čtyřválcem na kola pošle 196 koní.
V akceleraci ale Hybrid o pomalejší nebude, protože je díky akumulátorům s pouhými 1,62 kWh kapacity o něco lehčí, přesná čísla však zatím neznáme. Dojezd čistě na elektřinu tak bude nejspíš v řádech jednotek kilometrů a maximálka je při jízdě jen pomocí elektromotoru omezena na 120 km/h. Také se ale takto malé baterie snáze a rychleji dobijí rekuperací. A nižší hmotnost má také za následek o 0,3 l lepší spotřebu paliva odhadovanou výrobcem, než jaké má být schopen dosáhnout plug-in hybrid poté, co vyprázdní baterie.
Sonata Hybrid bude mít ve standardní výbavě balíček elektroniky, která má učinit život řidiče příjemnějším. Je tu například bezdotykové otvírání zavazadelníku, přední sedadla vyhřívaná, chlazená i elektricky ovládaná s pamětí, LEDková světla v interiéru, rolety pro zadní okna, chytrý tempomat, elektronická parkovací brzda nebo asistent rozjezdu do kopce. A vzhledem k tomu, že Sonata PHEV je technicky velmi podobná, není moc důvodu se domnívat, že pro ni tato výbava k mání nebude.
Zatím nejsou známy ani ceny, ani data vpuštění do prodeje, ale z označení modelového roku 2016 soudíme, že tyto dva stroje budou minimálně v USA k mání někdy v létě tohoto roku. Hybrid bude nejspíš v nabídce všude, plug-in hybrid však primárně v Kalifornii, Oregonu, New Yorku a dalších sedmi státech, kde má větší potenciál uspět. Automobilka již nyní, dlouho před zveřejněním ceníku, oznámila, že právě plug-in hybrid dosáhne na značná státní zvýhodnění. Příchod do Evropy se dá očekávat někdy na podzim tohoto roku.

Hybridní Sonata nemá zboku nabíjecí konektor...
... stejně jako Sonata PHEV však má výjimečně nízký odpor vzduchu díky úpravám karoserie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejčtenější články
Cybertruck je pro Teslu zřejmě zapomenutou kapitolou, už o něm odmítá mluvit i s vlastními investory
26.7.2025Sběratel si myslel, že koupí těchto dvou aut vydělá majlant. Mýlil se. Po 6 letech je jasné, že prodělal kalhoty
26.7.2025Podle neziskové organizace se Evropa vrátí na vrchol jen lpěním na elektromobilech. Od Číny a EU dostala 33 milionů Kč
27.7.2025Alpina po dekádách končí se svým legendárním logem, náhrada snad poprvé není nesmysl od pohledu
27.7.2025První elektrické Lamborghini může zemřít ještě před narozením, říká šéf, Porsche by si mělo dělat poznámky
27.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva