Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai vyvíjí dotykové ovládání na volantu. Je to hloupý nápad
3.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
S dotykovými „tlačítky” na volantu by Hyundai nebylo první, ale to neznamená, že je to vhodné. Šance nechtěného „zmáčknutí” je příliš velká.
Dotykové ovládání v autech může mít své místo - třeba navigace se jeho pomocí ovládá docela dobře, alespoň když stojíte. Jenže se to s ním nesmí přehánět, jako např. v Peugeotu 308. Existují i vozy, které využívají dotykových „tlačítek” také velmi široce, ale nejsou úplně špatné - to je příklad třeba Hondy HR-V. I ta má ovšem na volantu normální tlačítka, která zmáčknout nechtěně skoro nejde.
U hůře řešených tlačítek se to ale stát může a u těch dotykových tuplem. Ruce po volantu při jízdě různě „cestují” a zavadí tu a tam i o místa, kam se při jízdě 130 km/h po dálnici nedostanou. Proto vypadá na první pohled jako velmi špatný nápad snaha značky Hyundai namontovat dotyková tlačítka na volant. Na ten člověk sahá pořád, točí s ním někdy pomalu, někdy rychle. Je tedy téměř nevyhnutelné, že dotyková tlačítka „zmáčknete”, aniž byste chtěli.
Samozřejmě netušíme, jaké funkce by měla dotyková tlačítka na volantu Hyundai mít, jejich přidanou hodnotu ale nevidíme. Tlačítka tu fungují perfektně a mají jednu klíčovou výhodu - po nějaké době za volantem konkrétního vozu se nemusíte dívat, kam saháte, chcete-li zvýšit hlasitost rádia nebo nastavit tempomat. Prostě po paměti sáhnete na správné místo.
S dotykovým ovládáním na tohle můžeme zapomenout. Jistě si pamatujete, jak snadné bylo psát SMS za chůze na telefonu s tlačítky a nedívat se přitom na něj. A jistě víte, že na dotykovém telefonu něco takového není reálné, protože se jen dotýkáte prsty zcela hladké plochy.
Hyundai není první, kdo to s dotykovým ovládáním auta přehání. Honda se zbavila starého dobrého otočného ovladače hlasitosti už dávno a nejnovější Civic má dokonce na volantu kolébkový přepínač, který můžete mačkat a tak upravovat hlasitost, ale také po něm můžete jezdit prstem a ztišit rádio tímhle způsobem, protože je též dotykový.
U Civicu není úplně marný, protože je relativně daleko od věnce volantu. Přesto ale jistě bude tradiční kolébkový přepínač levnější, jednodušší a nebude u něj riziko nechtěného použití, které u dotykového tlačítka je vždycky. Tak proč znovu vymýšlet vymyšlené?
Patentové snímky ukazují snahu Hyundaie nainstalovat na volant dotyková "tlačítka"
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 8 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 34 minutami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 2 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 3 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 5 hodinami - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva