Hyundai vyvíjí dotykové ovládání na volantu. Je to hloupý nápad

S dotykovými „tlačítky” na volantu by Hyundai nebylo první, ale to neznamená, že je to vhodné. Šance nechtěného „zmáčknutí” je příliš velká.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai vyvíjí dotykové ovládání na volantu. Je to hloupý nápad

3.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Hyundai vyvíjí dotykové ovládání na volantu. Je to hloupý nápad

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S dotykovými „tlačítky” na volantu by Hyundai nebylo první, ale to neznamená, že je to vhodné. Šance nechtěného „zmáčknutí” je příliš velká.

Dotykové ovládání v autech může mít své místo - třeba navigace se jeho pomocí ovládá docela dobře, alespoň když stojíte. Jenže se to s ním nesmí přehánět, jako např. v Peugeotu 308. Existují i vozy, které využívají dotykových „tlačítek” také velmi široce, ale nejsou úplně špatné - to je příklad třeba Hondy HR-V. I ta má ovšem na volantu normální tlačítka, která zmáčknout nechtěně skoro nejde.

U hůře řešených tlačítek se to ale stát může a u těch dotykových tuplem. Ruce po volantu při jízdě různě „cestují” a zavadí tu a tam i o místa, kam se při jízdě 130 km/h po dálnici nedostanou. Proto vypadá na první pohled jako velmi špatný nápad snaha značky Hyundai namontovat dotyková tlačítka na volant. Na ten člověk sahá pořád, točí s ním někdy pomalu, někdy rychle. Je tedy téměř nevyhnutelné, že dotyková tlačítka „zmáčknete”, aniž byste chtěli.

Samozřejmě netušíme, jaké funkce by měla dotyková tlačítka na volantu Hyundai mít, jejich přidanou hodnotu ale nevidíme. Tlačítka tu fungují perfektně a mají jednu klíčovou výhodu - po nějaké době za volantem konkrétního vozu se nemusíte dívat, kam saháte, chcete-li zvýšit hlasitost rádia nebo nastavit tempomat. Prostě po paměti sáhnete na správné místo.

S dotykovým ovládáním na tohle můžeme zapomenout. Jistě si pamatujete, jak snadné bylo psát SMS za chůze na telefonu s tlačítky a nedívat se přitom na něj. A jistě víte, že na dotykovém telefonu něco takového není reálné, protože se jen dotýkáte prsty zcela hladké plochy.

Hyundai není první, kdo to s dotykovým ovládáním auta přehání. Honda se zbavila starého dobrého otočného ovladače hlasitosti už dávno a nejnovější Civic má dokonce na volantu kolébkový přepínač, který můžete mačkat a tak upravovat hlasitost, ale také po něm můžete jezdit prstem a ztišit rádio tímhle způsobem, protože je též dotykový.

U Civicu není úplně marný, protože je relativně daleko od věnce volantu. Přesto ale jistě bude tradiční kolébkový přepínač levnější, jednodušší a nebude u něj riziko nechtěného použití, které u dotykového tlačítka je vždycky. Tak proč znovu vymýšlet vymyšlené?


Hyundai vyvíjí dotykové ovládání na volantu. Je to hloupý nápad - 1 - hyundai patent dotykova tlacitka volant 01Hyundai vyvíjí dotykové ovládání na volantu. Je to hloupý nápad - 2 - hyundai patent dotykova tlacitka volant 02Hyundai vyvíjí dotykové ovládání na volantu. Je to hloupý nápad - 3 - hyundai patent dotykova tlacitka volant 03Hyundai vyvíjí dotykové ovládání na volantu. Je to hloupý nápad - 4 - hyundai patent dotykova tlacitka volant 04
Patentové snímky ukazují snahu Hyundaie nainstalovat na volant dotyková "tlačítka"

Zdroj: Motor1

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.