I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci

Tohle auto působí jako posel z budoucnosti, technicky se ale drží docela při zemi. Ač Pininfarina už přišla s elektrickými novinkami, pod kapotou její Enigmy GT se znovu nachází motor V6, akorát živený vodíkem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci

1.3.2024 | Petr Prokopec

I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci

/

Foto: Pininfarina

Tohle auto působí jako posel z budoucnosti, technicky se ale drží docela při zemi. Ač Pininfarina už přišla s elektrickými novinkami, pod kapotou její Enigmy GT se znovu nachází motor V6, akorát živený vodíkem.

Italská karosárna Pininfarina byla po většinu své existence spojena s Ferrari. Nicméně toto partnerství skončilo v roce 2012, kdy přišlo na svět dvanáctiválcové kupé F12. To bylo vůbec posledním modelem navrženým mimo Maranello, poté si totiž design nových vozů se vzpínajícím se koníkem vzalo na povel domácí studio Centro Stile. Lidé z Pininfariny se pak sice ještě podíleli na vzhledu Californie T z roku 2014, nicméně už šlo jen o částečnou spolupráci. O pouhých pár měsíců později pak trápící se karosárnu pohltil indický koncern Mahindra.

Italové se pochopitelně ani po odchodu svého nejznámějšího zákazníka nenudili. Následně to ovšem byly spíše začínající značky, které se partnerstvím chlubily, než aby tomu bylo naopak - Pininfarina totiž navrhl většinu modelů vietnamského VinFastu, stejně jako elektrické SUV T10X od tureckého Toggu. K bateriovému pohonu pak ostatně přešla i karosárna v rámci vlastních aut, přičemž ve spojení s Rimacem Italové představili kupé Battista založené na chorvatské Neveře.

Momentálně se přitom Pininfarina znovu hlásí o slovo, elektřina u toho ale chybí. Novinka zvaná Enigma GT chce v prvé řadě pochopitelně zaujmout designem, když se pokouší kráčet ve stopách konceptů z hloubi minulého století, které se točily okolo předpokládaných tvarů aut z budoucnosti. Tedy takových, jaké měly být v prodeji nyní.

Máme zde tedy čtyřmístné kupé, u kterého však po dveřích budete pátrat marně - dovnitř se totiž cestující dostanou po odklopení celé prosklené kukaně. Něco takového je možná dobré na efekt a dá se předpokládat, že zvednutí části střechy rovněž usnadní nastupování a vystupování. Ovšem pokud zrovna bude pršet, hlavně posádka v první řadě asi nebude štěstím bez sebe. Jak jsme ale zmínili, jde zatím pouze o koncept.

Přesunout se tak můžeme k pohonu, o který se primárně stará turbodmychadlem přeplňovaný 2,5litrový šestiválec, což je v dnešní době pozoruhodné samo o sobě. Motor V6 byl nicméně uzpůsoben ke spalování vodíku, aby byl patřičně bezemisní. Produkuje 440 koní, které posílá na zadní osu, pohonu auta nicméně dále pomáhá také 286koňový elektromotor starající se o kola přední. S 10kWh baterií je spíše do počtu, ale to je rozumné řešení.

Protože novince nechybí ani aktivní aerodynamické prvky, koeficient odporu vzduchu činí jen Cd 0,24. Snad ještě překvapivější je ovšem hmotnost, neboť i přes přítomnost dvou jednotek, nádrže a baterií má Enigma vážit ještě přijatelných 1 690 kg. Čtveřice cestujících by přitom díky rozvoru, který překročil metu 2,8 metru, neměla mít problém s nedostatkem místa či komfortu. Jakkoliv cestovat by měla bez zavazadel, která není kam dát. Pininfarina dodává, že více dat o voze bude oznámeno později. Zda se dočkáme i oznámení sériové výroby, je pro tuto chvíli otázkou.


I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 1 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 01I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 2 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 02I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 3 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 03I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 4 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 04I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 5 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 05I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 6 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 06I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 7 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 07I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 8 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 08I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 9 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 09I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 10 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 10I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 11 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 11I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 12 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 12I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 13 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 13I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 14 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 14I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 15 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 15I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 16 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 16I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci - 17 - Pininfarina Enigma GT 2024 prvni sada 17
Enigma GT možná není tak líbivým vozem jako předchozí Battista, o to zajímavější ale má pohon. Zadní kola u něj roztáčí přeplňovaný 2,5litrový šestiválec spalující vodík. Foto: Pininfarina

Zdroj: Pininfarina

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše