Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag
16.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nemá dokonce ani chlazení vodou, je to hotový pojízdný automobilový skanzen. Přesto je pro fandy Porsche žádoucí více než jakýkoli nový model.
Společnost Singer si udělala jméno přestavbami klasických Porsche 911, kterým ponechává původní v podstatě jen základy karoserie. Všechno ostatní je nové, včetně plechových panelů karoserie, které jsou nahrazovány lehčími z karbonových vláken. Za zadní nápravu umísťuje daleko modernější pohonné jednotky doplněné modifikovaným podvozkem. Každé z aut staví na individuální objednávku a bývají to ohromující díla, která lze jejich majitelům jen závidět.
Před několika málo měsíci Singer oznámil, že hodlá zajít ještě dále. Kalifornská společnost se spojila s firmou Williams Advanced Engineering (ano, má spojitost s týmem Formule 1) a vyvinula vlastní pohonnou jednotku. Tou samozřejmě je plochý šestiválec, ovšem na rozdíl od moderních motorů značky nadále počítá se vzduchovým chlazením. Přitom disponuje i čtyřventilovou technikou na válec.
Atmosférická pohonná jednotka produkuje nejen výkon 500 koní, ale zejména tradiční hrdelní zvuk, jak dokazuje pár dnů staré video z testů. Motoru je vlastní také extrémně nízká hmotnost, která podstatou projektu zvaného Dynamics and Lightweighting Study (DLS). Toho se kromě Singeru a Williamsu účastní i společnosti Michelin, Brembo nebo BBS Motorsport.
Kalifornská firma zapojila do hry i legendárního Hanse Mezgera, tvůrce v podstatě všech nejlepších závodních i silničních motorů značky posledních dekád, stejně jako Norberta Singera z divize Porsche Motorsport, jenž měl na starosti pokročilou aerodynamiku. Pohonná jednotka přímo navazuje na karoserii, v rámci zadních bočních oken jsou integrovány vstupy, jež motorový prostor zásobují vzduchem.
Agregát, stejně jako karoserie, přitom užívá celé řady exotických materiálů, mezi než patří především uhlíková vlákna. Karbon souvisí i s brzdami od Bremba, jež se skrývají za 18palcovými kovanými hořčíkovými koly. Ze stejného materiálu je pak šestistupňová manuální převodovka Hewland, zmínit pak můžeme i titanový výfuk či zakázkové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2.
Jde o více než zajímavý komplet, díky kterému hmotnost vozu skončila na pouhých 990 kilogramech. Výsledkem je 500 koní na tunu, o působivé jízdní dynamice tak netřeba pochybovat. Podrobnosti bohužel zveřejněny nebyly, na rozdíl od informace o omezené dostupnosti. Singer plánuje pouze sérii 75 exemplářů, jež budou vyrobeny u Williamsu ve Velké Británii.
Na obrázcích vidíme první kus. Má zelenou absintovou karoserii a krvavě červený kožený exteriér. Pod jeho naladěním je kromě výše zmiňovaných společností podepsán také známý novinář a moderátor Chris Harris, který se spolu s britským závodním jezdcem Marino Franchittim staral o testování.
Neznáme ani cenu této úžasnosti, ovšem vezme-li se do úvahy, že běžnější, pokud to tak lze říci, kreace Singeru stojí něco okolo deseti milionů korun, lze v případě projektu DLS počítat s ještě vyšší sumou. I přesto je více než jisté, že oněch 75 exemplářů zmizí rychleji než pára nad hrncem - jiné, v podstatě nové auto se vzduchem chlazeným motorem, které nemá turbo, automat, elektrický posilovač řízení či dokonce ani airbag v roce 2017 v civilizovanějších zemích nekoupíte...
Projekt Dynamics and Lightweighting Study neboli Porsche 911 upravené firmou Singer a osazené zcela novým motorem o výkonu 500 koní se ukázalo v prvních exempláři. Vzniknout jich pak má ještě dalších čtyřiasedmdesát
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva