Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti QX30 se začíná odhalovat, kompaktní SUV chce skalpy X1 a Q3
5.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept pro Ženevu se od produkční verze nemá příliš lišit. Ta přitom vzejde s platformy MFA od Mercedesu, od stejného zdroje dorazí i motory.
Japonská automobilka Infiniti aktuálně ohlásila, že na ženevský autosalon přiveze zcela nový crossover QX30. Ten bude představen v koncepčním hávu, produkční verze by se však stejně jako v případě spřízněného hatchbacku Q30 měla lišit pouze v některých detailech. V rámci techniky ale již máme jasno, přičemž změny lze očekávat jen stěží.
Oba dva modely tedy použijí platformu MFA od Mercedesu, na které již stojí třeba třída A nebo crossover GLA. Očekávat tedy standardně máme pohon předních kol, za příplatek ovšem budete moci sáhnout také po Haldexu. Mimo to Infiniti vybílí také sklady třícípé hvězdy s pohonnými jednotkami, pod kapotou se tak objeví benzinové i dieselové čtyřválce.
O výkonu, jízdní dynamice či spotřebě se prozatím nemá smysl bavit, neboť japonská značka již existujícím agregátům dodá vlastní software. Počítat tedy můžeme s poněkud odlišnými hodnotami, jež v případě hatchbacku Q30 budou představeny nejpozději na podzim, kdy by tato novinka měla zamířit do prodeje. Vyrábět se přitom bude v britském Sunderlandu.
Ve stejné továrně Nissanu bude následně montován také crossover QX30, který má oslovit ty zákazníky, kteří tráví týden ve městě a víkend mimo něj. Posunout přitom má měřítka praktičnosti, přestože jeho nejsilnější stránkou bude „výjimečný vzhled ve stylu kupé s přidaným off-roadovými prvky, zvýšenou jízdní pozicí a prvotřídními schopnostmi na silnici“.
Za hlavní konkurenci považuje značka BMW X1 a Audi Q3, stejně jako se zmiňovaný hatchback bude muset vypořádat s řadou 1 a A3. Ročně chce přitom prodat na 60 tisíc exemplářů obou vozů, z nichž rovná polovina má skončit v Evropě, kde je prý po podobných modelech ta největší sháňka. Tak uvidíme, zda se Japonci trefí do středu terče.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.

Koncepční Infiniti QX30 se zatím ukázalo na jediné oficiální fotce...
...mimo to však již bylo nachytáno špionážními fotografy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
před 5 hodinamiNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025
Nejnovější články
Hezké kladivo Mercedesu na BMW M3 E30, říkáte? Mýlíte se, tahle brutalita skrývá pod kapotou 500koňové naftové překvapení
před 2 hodinamiMuž si koupil elektromobil, který měl začít novou éru značky. Teď říká, ať se mu vyhneme za každou cenu, rozpadá se až k nepoužitelnosti
před 3 hodinamiBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
před 5 hodinamiVW dostal dotaci skoro tři čtvrtě miliardy na to, aby rozjel výrobu dalšího elektromobilu, tolik k fungování tržního prostředí v EU
před 6 hodinamiNejlevnější Porsche Macan na prodej v Evropě nestojí víc než tříválcová Škoda Scala. A není to zdaleka „holátko”
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva