Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar zbavil svá auta jednoho z typických projevů, lidé na něj už prý nejsou zvědaví
31.1.2020 | Petr Prokopec
Co je v určitou chvíli vítáno s nadšením, to může být v jinou vnímáno jako obtěžující. Přesvědčil se o tom britský Jaguar, který proslul i díky svým kvílejícím přeplňovaným motorům.
Mezi jedny z nejsilnějších stránek Jaguaru F-Type bezesporu patří jeho zvukový projev. Britská automobilka se navíc nerozhodla jít cestou konkurence, a proto pohonnou jednotku a výfukový systém neslyší pouze posádka, ale i lidé nacházející se v uctivé vzdálenosti od vozu. Nejlépe je na tom ale samozřejmě řidič a spolujezdec, jejichž slechy navíc poměrně netradičním soundtrackem zásobuje také kompresor. Ten se při každém „nádechu“ doprovázejícím razantnější sešlápnutí plynového pedálu doslova rozpištěl, čímž dělal radost zejména odbornému tisku.
Problémem však je, že média mají kupé či roadster k dispozici vždy jen na pár dní. Novináři se tedy za volant jen hrnou a po nudě všedních dní ojedinělý zvukový doprovod vítají s otevřenou náručí. A užívají si jej stejně jako třeba možnost stažení střechy, bez ohledu na venkovní počasí. Nic z toho však majitelé nedělají, zvláště poté, co je přejde úvodní euforie. Ono pískání tedy není z jejich úhlu pohledu ničím příjemným, místo toho zvuk vyluzovaný kompresorem považují za obtěžující.
Kritika přitom byla pomalu hlasitější než samotné výfukové ústrojí vozu, a navíc pršela odevšad - lidé si stěžovali prodejcům a ti zase automobilce. Ta si pak neověřila danou skutečnost pouze ve vlastních průzkumech, ale také na internetu, kde se majitelé svěřovali se svými zkušenostmi. Proto před dvěma lety podle manažera produktové integrace Tanmaye Duba došlo na změnu přístupu. Jaguar se totiž rozhodl, že uposlechne přání většiny klientely a cestování ve voze učiní příjemnějším.
Na úpravy kompresoru či jeho nahrazení novou jednotkou nedošlo, místo toho se změnil kryt motoru a utěsnění kapoty na jejích koncích. „Hlavním cílem byla redukce pískání,“ potvrzuje danou skutečnost Dube. Ten zároveň i dodává, že dané téma přišlo znovu na přetřes ve chvíli, kdy Jaguar chystal F-Type modelového roku 2020. V té chvíli se totiž Britové rozhodovali, zda mají ve svých snahách zajít ještě dále či zda naopak mají hlasitost hvízdání navýšit.
Jaguar se tedy rozhodl jít cestou většího komfortu a pískání utišit. To by jistě bylo bez diskuze chvályhodné, kdyby šlo o komfortní limuzínu. U ryze sportovního kupé či roadsteru se takový krok chápe hůře. Ale pokud to zákaznici chtějí, nelze proti přístupu automobilky nic namítat.
Jaguar F-Type již není po hlasové stránce tak výrazný, za čímž stojí stížnosti většiny zákazníků na pískání kompresoru. To proto bylo pro rok 2020 záměrně utlumeno
Zdroj: Car Throttle
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před hodinou - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 4 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 7 hodinami