Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jak se testuje nové auto za 130 milionů? Prohání ho dáma v tričku a kraťasech
20.4.2019 | Mirek Mazal
Pohled na testování jakéhokoli nového automobilu je zajímavý, nahlédnout do zákulisí příprav jednoho z nejdražších aut všech dob je ale přece jen zajímavější. Zvlášť když probíhá takto.
Bugatti vypustilo světa informace a snímky zachycující závěrečné testování speciality jménem Divo před zahájením jejích dodávek konečným zákazníkům. Francouzský výrobce představil extrémně drahý model už loni na Concours d'Elegance v Pebble Beach. Přiostřený Chiron s množstvím nových dílů poprvé ukázal průběh konečného ladění na volných cestách.
Fantastický výkvět techniky je poháněn uprostřed uloženým čtyřnásobně přeplňovaným motorem 8,0 W16 o výkonu 1 103 kW (1 500 koní) a 1 600 Nm. Zatímco motor původem z Chironu zůstává nedotčený, Bugatti provedlo několik změn v řízení a zavěšení. Úpravy konstrukce ulehčily 35 kilogramů z přibližně dvoutunové hmotnosti.
Zkušební jízdy ve vyprahlé pustině nevedl žádný bývalý mistr světa Formule 1, ale vývojová inženýrka Julia Lemke. Drobná řidička hodiny trápila ústrojí rychlostí 250 km/h na polygonu kde panovaly více než čtyřicetistupňové teploty. Podle nadšení automobilky se náročná prověrka obešla bez nečekaných komplikací.
Zachycené vozidlo je finálním prototypem předem vyprodané omezené edice. Exteriér se na první pohled od Chironu odlišuje a všechny panely karoserie jsou nové. Přední část hypersportu je ostřejší, boční partie vypadají aerodynamičtější a na zadní straně přibyl zcela nový aktivní spoiler včetně středové ploutve nad možná nejbláznivějšími koncovými světlomety současnosti.
Produkce Bugatti Divo je omezena na 40 kusů, všechny byly zamluveny ještě před uvedením v Pebble Beach. Cena přesahuje 5 milionů Eur, což dle aktuálního kursu odpovídá asi 130 milionům Kč.
Výjimečné provedení už tak výjimečného Chironu prověřila testovací jezdkyně Julia Lemke
Bugatti Divo je úchvatné dílo za 130 milionů Kč
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Land Rover asi zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Představil nový 350koňový diesel a osmiválec nahrazující motor V6
před hodinou - Tesla už má problémy i v Číně. Její prodeje se tam propadly skoro o pětinu, i když trh a soupeři rostou
před 3 hodinami - Studie potvrzuje tristní zážitky majitelů elektromobilů. Dochází jim „šťáva”, na dobití čekají hodiny, trápí je všechny obsazené nabíječky
před 4 hodinami - Nejnovější BMW vypadá jako prase s nanesenou rtěnkou, i za takové auto ale dnes musíme být rádi
před 6 hodinami - Lucidu dochází baterky. Dál pálí hotovost, prodělal 16 miliard za kvartál. Kdy majitelům dojde trpělivost?
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva