Japonci ukázali nový typ airbagu, řeší největší problém těch dosavadních

Airbagy jsou v autech „doma” už dekády a zásadně přispívají zmírnění následků nehod. Z podstaty svého fungování ale mohou také ubližovat a právě tento problém má nové řešení Hondy odstranit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Japonci ukázali nový typ airbagu, řeší největší problém těch dosavadních

26.8.2019 | Mirek Mazal

Airbagy jsou v autech „doma” už dekády a zásadně přispívají zmírnění následků nehod. Z podstaty svého fungování ale mohou také ubližovat a právě tento problém má nové řešení Hondy odstranit.

Nafukovací pytle zvané airbagy jsou dnes základním prvkem bezpečnostní výbavy všech aut na trhu. Zatímco se automobilky snaží inovovat další dodatečné systémy ochrany posádky, Honda se vrátila v čase a začíná vylepšovat léta používané polštáře vystřelované z palubní desky přímo do obličeje cestujících.

Japonci hlásají průlomové poznatky v ochraně řidiče a spolujezdce vytvořením nového designu airbagu, který má zabránit zraněním posádky způsobených právě vystřelením bezpečnostního vaku. To je jednoznačně největší problém jejich dosavadního fungování, neboť i když v naprosté většině případů pomáhají, v menší části naopak způsobí řidiči nebo spolujezdci zranění, která by jinak neutrpěli. A mohou být i fatální.

Novinku pomáhaly vyvíjet americké výzkumné instituce a vylepšené tvarování by mělo lépe zvládat absorpci energie z nárazů pod různými úhly. Nový airbag je tedy vybaven třemi nafukovacími oddíly místo jediného a pomáhá minimalizovat boční síly působící na hlavu a krční páteř cestujícího. Podoba nejlépe vystihuje příklad baseballové rukavice s pevnějším centrálním panelem a dvěma měkkými bočními sekcemi. Konstrukce zachytí hlavu člověka a boční panely ji udrží v rovné pozici, aby se zabránilo dalším zraněním.

Vývojáři tím přechází potenciálně až smrtící rotaci hlavy, ke které občas dochází při specifických autonehodách s nárazy v různých úhlech právě vinou airbagů. Při šikmých střetech umí dát rány, které člověku mohou i zlomit vaz. Proto vznikl vhodnější tvar pytle, který něco takového nedopustí. Prototypy se zatím při testech v laboratořích osvědčily a pokud bude zkušební proces pokračovat stejným tempem, dočkají se této novinky první auta už příští rok.


Japonci ukázali nový typ airbagu, řeší největší problém těch dosavadních - 1 - Honda vyviji nove airbagy foto 01Japonci ukázali nový typ airbagu, řeší největší problém těch dosavadních - 2 - Honda vyviji nove airbagy foto 02Japonci ukázali nový typ airbagu, řeší největší problém těch dosavadních - 3 - Honda vyviji nove airbagy foto 03Japonci ukázali nový typ airbagu, řeší největší problém těch dosavadních - 4 - Honda vyviji nove airbagy foto 04Japonci ukázali nový typ airbagu, řeší největší problém těch dosavadních - 5 - Honda vyviji nove airbagy foto 05Japonci ukázali nový typ airbagu, řeší největší problém těch dosavadních - 6 - Honda vyviji nove airbagy foto 06Japonci ukázali nový typ airbagu, řeší největší problém těch dosavadních - 7 - Honda vyviji nove airbagy foto 07Japonci ukázali nový typ airbagu, řeší největší problém těch dosavadních - 8 - Honda vyviji nove airbagy foto 08
Nové airbagy Hondy řeší největší problém stávajících řešení, která mohou člověka i zabít při nehodě, která by jej sama o sobě jen zranila. V laboratorních testech už se osvědčily

Zdroj: Honda

Mirek Mazal

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama