Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci ukázali nový typ airbagu, řeší největší problém těch dosavadních
26.8.2019 | Mirek Mazal
Airbagy jsou v autech „doma” už dekády a zásadně přispívají zmírnění následků nehod. Z podstaty svého fungování ale mohou také ubližovat a právě tento problém má nové řešení Hondy odstranit.
Nafukovací pytle zvané airbagy jsou dnes základním prvkem bezpečnostní výbavy všech aut na trhu. Zatímco se automobilky snaží inovovat další dodatečné systémy ochrany posádky, Honda se vrátila v čase a začíná vylepšovat léta používané polštáře vystřelované z palubní desky přímo do obličeje cestujících.
Japonci hlásají průlomové poznatky v ochraně řidiče a spolujezdce vytvořením nového designu airbagu, který má zabránit zraněním posádky způsobených právě vystřelením bezpečnostního vaku. To je jednoznačně největší problém jejich dosavadního fungování, neboť i když v naprosté většině případů pomáhají, v menší části naopak způsobí řidiči nebo spolujezdci zranění, která by jinak neutrpěli. A mohou být i fatální.
Novinku pomáhaly vyvíjet americké výzkumné instituce a vylepšené tvarování by mělo lépe zvládat absorpci energie z nárazů pod různými úhly. Nový airbag je tedy vybaven třemi nafukovacími oddíly místo jediného a pomáhá minimalizovat boční síly působící na hlavu a krční páteř cestujícího. Podoba nejlépe vystihuje příklad baseballové rukavice s pevnějším centrálním panelem a dvěma měkkými bočními sekcemi. Konstrukce zachytí hlavu člověka a boční panely ji udrží v rovné pozici, aby se zabránilo dalším zraněním.
Vývojáři tím přechází potenciálně až smrtící rotaci hlavy, ke které občas dochází při specifických autonehodách s nárazy v různých úhlech právě vinou airbagů. Při šikmých střetech umí dát rány, které člověku mohou i zlomit vaz. Proto vznikl vhodnější tvar pytle, který něco takového nedopustí. Prototypy se zatím při testech v laboratořích osvědčily a pokud bude zkušební proces pokračovat stejným tempem, dočkají se této novinky první auta už příští rok.
Nové airbagy Hondy řeší největší problém stávajících řešení, která mohou člověka i zabít při nehodě, která by jej sama o sobě jen zranila. V laboratorních testech už se osvědčily
Zdroj: Honda
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 56 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito