Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci ukázali nový typ airbagu, řeší největší problém těch dosavadních
26.8.2019 | Mirek Mazal
Airbagy jsou v autech „doma” už dekády a zásadně přispívají zmírnění následků nehod. Z podstaty svého fungování ale mohou také ubližovat a právě tento problém má nové řešení Hondy odstranit.
Nafukovací pytle zvané airbagy jsou dnes základním prvkem bezpečnostní výbavy všech aut na trhu. Zatímco se automobilky snaží inovovat další dodatečné systémy ochrany posádky, Honda se vrátila v čase a začíná vylepšovat léta používané polštáře vystřelované z palubní desky přímo do obličeje cestujících.
Japonci hlásají průlomové poznatky v ochraně řidiče a spolujezdce vytvořením nového designu airbagu, který má zabránit zraněním posádky způsobených právě vystřelením bezpečnostního vaku. To je jednoznačně největší problém jejich dosavadního fungování, neboť i když v naprosté většině případů pomáhají, v menší části naopak způsobí řidiči nebo spolujezdci zranění, která by jinak neutrpěli. A mohou být i fatální.
Novinku pomáhaly vyvíjet americké výzkumné instituce a vylepšené tvarování by mělo lépe zvládat absorpci energie z nárazů pod různými úhly. Nový airbag je tedy vybaven třemi nafukovacími oddíly místo jediného a pomáhá minimalizovat boční síly působící na hlavu a krční páteř cestujícího. Podoba nejlépe vystihuje příklad baseballové rukavice s pevnějším centrálním panelem a dvěma měkkými bočními sekcemi. Konstrukce zachytí hlavu člověka a boční panely ji udrží v rovné pozici, aby se zabránilo dalším zraněním.
Vývojáři tím přechází potenciálně až smrtící rotaci hlavy, ke které občas dochází při specifických autonehodách s nárazy v různých úhlech právě vinou airbagů. Při šikmých střetech umí dát rány, které člověku mohou i zlomit vaz. Proto vznikl vhodnější tvar pytle, který něco takového nedopustí. Prototypy se zatím při testech v laboratořích osvědčily a pokud bude zkušební proces pokračovat stejným tempem, dočkají se této novinky první auta už příští rok.
Nové airbagy Hondy řeší největší problém stávajících řešení, která mohou člověka i zabít při nehodě, která by jej sama o sobě jen zranila. V laboratorních testech už se osvědčily
Zdroj: Honda
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva