Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z mála šéfů automobilek se postavil proti elektromobilům, lidé je prostě nechtějí
30.12.2019 | Petr Prokopec
Připomíná to scénu z císařových nových šatů, pokud se někdo z šéfů automobilek tváří, že elektromobily reaguje na poptávku zákazníků. Takahiro Hachigo to nedělá.
Při pohledu na opětovný vzestup akcií Tesly se může zdát, že elektromobilita chytá vítr do plachet. Do jisté míry to potvrzuje i studie skupiny PRI, dle které sice automobilky aktuálně na vozech s alternativním pohonem budou prodělávat, to se jim však do budoucna vrátí navýšením hodnoty firmy. O to překvapivější jsou v tomto kontextu slova šéfa Hondy, který se postavil proti elektromobilům a nepovažuje je za spásu planety ani automobilek. Místo toho vyzdvihuje hybridy, které nemají slabiny svých bateriových příbuzných a jeví se mu jako optimální cesta skrze stále přísnější emisní „minové pole“.
„Věřím, že hybridy budou hrát stěžejní roli,“ uvedl Takahiro Hachigo. A dodal, že dle něj „cílem není elektrifikace jako taková, nýbrž vylepšení efektivity. A my věříme, že pomocí hybridních vozů dodržíme různé environmentální regule.“ Honda tedy evidentně nehodlá poslat vývoj spalovacích jednotek k ledu přesto, že EU elektromobily v podstatě nepřímo nařizuje. Honda chce po downsizingu a turbodmychadlech přivést do hry elektrickou podporu, a to i proto, že hybridy umí prodávat si ziskem, zatímco na ryzích elektromobilech všichni prodělávají.
„Jsou zde vůbec zákazníci, kteří je opravdu chtějí?“ ptá se Hachigo a sám si odpovídá: „Tím si nejsem příliš jist, neboť je zde spousta problémů spojených s infrastrukturou a hardwarem. Nevěřím proto, že se poptávka po bateriových vozech dramaticky zvýší a věřím, že jde o globální situaci. Nevěřím, že se elektromobily v brzké době stanou mainstreamem,“ uvedl dále. Přitom přiznal, že elektrifikace není jedinou moderní záležitostí, ze které neskáče nadšením.
Šéf Hondy zároveň aktuálně není příliš nakloněn ani autonomním technologiím. Respektive jejich příchod by měl být velmi pozvolný, aby mohlo dojít ke zlevnění. „Naším plánem tedy je, aby se paket technologií Honda Sensing postupně přesunul do nižších segmentů trhu, kde se nachází Civic nebo Accord.“ To je ovšem dle Hachiga poměrně neurčitá cesta, pročež nyní nelze s jistotou říci, kdy Honda nabídne autonomní technologii úrovně SAE3.
Japonci přitom v tomto ohledu investovali do americké společnosti Cruise, která se vývojem autopilotů zabývá. Souběžně s nimi tak učinil i koncern General Motors. Hachigo ovšem naznačuje, že taková úroveň spolupráce je nejzazší možnou, neboť pokud by došlo na bližší propojení s jinou automobilkou, Honda by ztratila absolutní nezávislost. A protože by poté musela přistoupit na kompromisy, k ničemu takovému nedojde.
Suma sumárum, budoucnost Hondy je svázána s hybridy řízenými v prvé řadě lidmi. Automobilka přitom předpokládá, že takové vozy budou do roku 2030 tvořit dvě třetiny celkových prodejů. Na jejich palubu se postupně budou dostávat autonomní technologie, nicméně Japonci nechtějí být v tomto ohledu příliš agresivní. I proto, že si hodlají zachovat svou nezávislost. Zisk je tak pro ně životně důležitý, při ztrátě totiž hrozí vstup cizí entity a najetí na směr, který značka považuje za nežádoucí.


Honda vidí cestu v hybridech, nikoliv v elektromobilech, její šéf je jedním z mála, který proti elektrickým autům veřejně vystoupil
Zdroj: Auto News
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Brno skončilo v Top-5 včera 18:24
- Xavi Fores je jako tester spokojený včera 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní včera 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování 13.12.2025
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK 13.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
včera
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
včera
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
včera
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
včera
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
včera
Živá témata na fóru
- Pin rádio Bolero 12.15. 03:26 - athenasmith
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
