Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce
18.10.2019 | Petr Miler
Objemné motory s větším počtem válců jsou dnes druhem na vymření, pár bašt odporu proti moderním trendům ale existuje. Ani v jejich případě ale nelze čekat, že budou odolávat věčně.
Když jsme před třemi týdny psali o tom, že divize AMG Mercedesu nevylučuje razantní downsizing, někteří z vás nám psali nevěřícné e-maily. Docela chápeme, že není uvěřit, že tatáž automobilka, která teprve před 8 léty odhalila jako novinku model SLK 55 AMG s 5,5litrovým atmosféricky plněným osmiválcem a dnes nabízí alespoň jeho čtyrlitrový, dvakrát přeplňovaný ekvivalent, chce najednou zmenšit motory o další polovinu. Jenže přesně to se skutečně chystá.
Na stránkách britského Autocaru to detailně rozebírá Greg Kable, věčně dobře informovaný muž, který už léta žije nedaleko sídel Mercedesu a AMG v Německu. Podle jeho informací se obě firmy nachází už v pokročilé fázi vývoje pohonu nové generace modelu C63, který nedostane čtyřlitrové osmiválcové biturbo jako dnes, ale dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec z modelů jako A45, doplněný o elektromotor.
Definitivní rozhodnutí o použití tohoto řešení již prý padlo a novinka by se na trhu měla objevit na začátku roku 2022 jako rival další generace BMW M3 a zřejmě stále současného Audi RS4. Tyto stroje ještě sází na šestiválcové motory s dvojitým přeplňováním, Mercedes se tedy má posunout rovnou „před” ně. Nový hybridní pohon bude pracovat s dnes už známým čtyřválcem o maximálním výkonu 421 koní, k němuž elektromotor přidá minimálně dalších sto kobyl. Celá jednotka by se tedy s výstupem bohatě přes 500 koní měla dostat před své rivaly jak na poli výkonu, tak pochopitelně spotřeby paliva.
Stejný pohon se v méně výkonném provedení má následně objevit v modelech, které jsou dnes označeny číslicemi 43 a 53 a používají šestiválcové motory. Jestli se dostane i pod kapotu dalších AMG s označením 63, je otázkou, předpokládáme ale, že nikoli. Nelze ovšem očekávat, že by na jednu stranu u Mercedesu-AMG C63 automobilka vsadila na oproti dnešku poloviční motor a u E63 ponechala V8. Downsizing dorazí i do těchto vod, jen zřejmě mírnější.
Zdroje z AMG prý říkají, že novinka bude výkonnější, dostane vyšší točivý moment a díky hmotnosti čtyřválcové jednotky (160,5 kg, o 48,5 kg méně než u 4,0 V8) bude celkově lehčí i přes nutnost použití elektromotoru, akumulátorů a dalšího příslušenství. Akumulátory tak budou musel být hodně malé, třebaže mají být větší než ty v dnešních AMG označených číslovkou 53 (0,9 kWh) a umožnit i delší než pármetrovou jízdu čistě na elektřinu.
Mercedes tyto informace odmítá oficiálně komentovat, připouští ale, že nezbytně musí redukovat papírovou spotřebu resp. emise CO2 svých současných aut. A vzhledem k její výši to bez razantních kroků nepůjde - dnes je třícípá hvězda skutečně jednou z mála automobilek nabízející spoustu šesti- i osmiválců a ani jeden tříválec. Setrvat v této pozici zjevně není možné.
Pokud byste tedy toužili po osmiválcovém Mercedesu třídy C, doporučujeme neotálet s objednáním současného modelu C63 od AMG. Je otázkou, jak dlouho vydrží na trhu ve své aktuální podobě a je naprosto jisté, že nová generace už osmiválcový pohon nemůže dostat, i kdyby si Němci přepřáhnutí na čtyřválce náhodou rozmysleli. Totéž pak platí v případě zájmu o kombík - ani ten s další generací Mercedesu-AMG C63 dorazit nemá.








Nový čtyřválcový dvoulitr je evidentně budoucností AMG. Pohání současné modely s číslicí 45 a do budoucna se má stát součástí pohonů verzí 43, 53 a 63
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
