Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedna z posledních bašt odporu proti downsizingu padá, z V8 udělá čtyřválce
18.10.2019 | Petr Miler
Objemné motory s větším počtem válců jsou dnes druhem na vymření, pár bašt odporu proti moderním trendům ale existuje. Ani v jejich případě ale nelze čekat, že budou odolávat věčně.
Když jsme před třemi týdny psali o tom, že divize AMG Mercedesu nevylučuje razantní downsizing, někteří z vás nám psali nevěřícné e-maily. Docela chápeme, že není uvěřit, že tatáž automobilka, která teprve před 8 léty odhalila jako novinku model SLK 55 AMG s 5,5litrovým atmosféricky plněným osmiválcem a dnes nabízí alespoň jeho čtyrlitrový, dvakrát přeplňovaný ekvivalent, chce najednou zmenšit motory o další polovinu. Jenže přesně to se skutečně chystá.
Na stránkách britského Autocaru to detailně rozebírá Greg Kable, věčně dobře informovaný muž, který už léta žije nedaleko sídel Mercedesu a AMG v Německu. Podle jeho informací se obě firmy nachází už v pokročilé fázi vývoje pohonu nové generace modelu C63, který nedostane čtyřlitrové osmiválcové biturbo jako dnes, ale dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec z modelů jako A45, doplněný o elektromotor.
Definitivní rozhodnutí o použití tohoto řešení již prý padlo a novinka by se na trhu měla objevit na začátku roku 2022 jako rival další generace BMW M3 a zřejmě stále současného Audi RS4. Tyto stroje ještě sází na šestiválcové motory s dvojitým přeplňováním, Mercedes se tedy má posunout rovnou „před” ně. Nový hybridní pohon bude pracovat s dnes už známým čtyřválcem o maximálním výkonu 421 koní, k němuž elektromotor přidá minimálně dalších sto kobyl. Celá jednotka by se tedy s výstupem bohatě přes 500 koní měla dostat před své rivaly jak na poli výkonu, tak pochopitelně spotřeby paliva.
Stejný pohon se v méně výkonném provedení má následně objevit v modelech, které jsou dnes označeny číslicemi 43 a 53 a používají šestiválcové motory. Jestli se dostane i pod kapotu dalších AMG s označením 63, je otázkou, předpokládáme ale, že nikoli. Nelze ovšem očekávat, že by na jednu stranu u Mercedesu-AMG C63 automobilka vsadila na oproti dnešku poloviční motor a u E63 ponechala V8. Downsizing dorazí i do těchto vod, jen zřejmě mírnější.
Zdroje z AMG prý říkají, že novinka bude výkonnější, dostane vyšší točivý moment a díky hmotnosti čtyřválcové jednotky (160,5 kg, o 48,5 kg méně než u 4,0 V8) bude celkově lehčí i přes nutnost použití elektromotoru, akumulátorů a dalšího příslušenství. Akumulátory tak budou musel být hodně malé, třebaže mají být větší než ty v dnešních AMG označených číslovkou 53 (0,9 kWh) a umožnit i delší než pármetrovou jízdu čistě na elektřinu.
Mercedes tyto informace odmítá oficiálně komentovat, připouští ale, že nezbytně musí redukovat papírovou spotřebu resp. emise CO2 svých současných aut. A vzhledem k její výši to bez razantních kroků nepůjde - dnes je třícípá hvězda skutečně jednou z mála automobilek nabízející spoustu šesti- i osmiválců a ani jeden tříválec. Setrvat v této pozici zjevně není možné.
Pokud byste tedy toužili po osmiválcovém Mercedesu třídy C, doporučujeme neotálet s objednáním současného modelu C63 od AMG. Je otázkou, jak dlouho vydrží na trhu ve své aktuální podobě a je naprosto jisté, že nová generace už osmiválcový pohon nemůže dostat, i kdyby si Němci přepřáhnutí na čtyřválce náhodou rozmysleli. Totéž pak platí v případě zájmu o kombík - ani ten s další generací Mercedesu-AMG C63 dorazit nemá.
Nový čtyřválcový dvoulitr je evidentně budoucností AMG. Pohání současné modely s číslicí 45 a do budoucna se má stát součástí pohonů verzí 43, 53 a 63
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM včera 10:34
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů včera 10:15
- König testoval 3 dny v Mostě včera 10:00
- KTM 450 Rally Replica 2025: do písku i kamení včera 08:00
- Testy v Jerezu; Dixon a Alonso 30.4.2024
Nejčtenější články
- Jediný moderní McLaren schopný uhánět 400 km/h měl být investiční jistota, teď se nedá prodat ani o 15 milionů levněji
3.4.2024 - Ford rozhýbal prodeje nechtěných elektromobilů. Stačilo je zlevnit o 190 tisíc Kč ve chvíli, kdy prodělává 892 tisíc na kuse
3.4.2024 - V Rusku se znovu vyrábí úplně nové Citroëny. Mají pořád stejnou techniku, elektroniku, loga, všechno
3.4.2024 - Smutné: Tohle starší a levné falešné naftové AMG je dnes víc AMG než skutečné nové AMG
3.4.2024 - Avizované zdražení Tesel byl jen blaf. Prodeje rychle padají, skladové zásoby rostou, ceny půjdou zase dolů
3.4.2024
Živá témata na fóru
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.02. 09:30 - petr_riha
- Jednostopé okénko 05.01. 22:15 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 22:08 - Truck Daškam
- Cyklistické vlákno 04.30. 14:54 - jarka
- BMW Divize 04.30. 14:15 - pavproch
- Politický koutek 04.29. 21:51 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.29. 21:15 - rutak11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:23 - Zajda