Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jen největší znalci budou tušit, jakému autu patří tento interiér
10.11.2018 | Mirek Mazal
Pokud se ve světě aut orientujete opravdu dobře, poznáte skoro všechna auta podle skoro jakékoli jejich části. O tomto voze ale mohli slyšet jen ti, kteří sledují všechno a všude, je totiž z Indonésie.
Dnešní svět skoro nezná neprozkoumaná zákoutí, která si žijí svým vlastním životem. Ty tam jsou tak doby, kdy se na určitém místě představilo nové auto a zbytek Země o něm roky neměl tušení. Dnes se i o premiéře nové škodovky během pár minut píše na amerických webech, jejichž čtenáře v podstatě nemusí zajímat. Jenže protože anglicky psaná média sledují lidé ze všech koutů světa, čtenáře si najde. A pokud dané médium sledují nadšenci, přečtou si o takové novince též.
Informovanost dnešních automobilových fandů je už kvůli tomu skoro nekonečná, přesto se čas od času objeví vůz, který pozornosti uniká. O jeden takový se postaral Institut Teknologi Nasional (Itenas) se sídlem v Bandungu v Indonésii, který představil svůj vlastní sporťák. Jeho vývoj vyvrcholilo na výstavě Indo Defence 2018 v Jakartě, kde lidé od 7. listopadu mohou obdivovat nejnovější výplody techniky. A mezi nimi i stroj označený V8 Vadi.
Doma způsobil poprask, nakonec na chloubě domácí produkce se podílel i místní oblíbenec hudebního šoubyznysu jménem Vidi Aldiano. Svět si jej ale v podstatě nevšímá a nakonec není divu - moc hezké ani propracované auto to není a jméno V8 Vadi těžce klame tělem. Pod kapotou se totiž nenachází osmiválcový motor, ale elektricky pohon.
Vzhled byl prý navržen se snahou o originální křivky, což se snad podařilo, třebaže rozsáhlé použití existujících dílů z jiných produkčních aut (u malosériového sporťáku skoro nutnost) tuto snahu poněkud sráží. Přední masku zdobí ostřejší hrany kombinované s oblým přechodem na karbonovou kapotu. Boční pohled ukáže hlavně malou světlou výšku vozu, řidič se spolujezdcem sedí skoro na zemi. Hrana vlnité linky jdoucí podél boků směrem k zadní nápravě vede až ke koncovým svítilnám, které svými trojúhelníkovými tvarem zabírají velkou část zadních partií. Kromě světlometů zaujme i mohutný difuzor a podobně masivní přítlačné křídlo.
Interiér se nese v kombinaci červené a černé, jako exteriér. Do očí ale možná více praští nepřesvědčivá kvalita zpracování, v pozitivnějším duchu zaujmou ovladače s barevnými krytkami nebo velká obrazovka na středovém panelu. Detaily můžete prohlédnout na fotografiích, jako celek ale působí podobně rozpačitě jako exteriér.
Auto vzniklo pod vedením Vadiho Akbara, odtud jméno V8 Vadi. Funkci elektromotorů, baterií anebo kontrolních systémů měl na starosti Pak Kristyadi. Co přesně má vůz pod kapotou, nevíme, úplné ořezávátko ale nebude. „Tohle auto jede rychle, za sedm vteřin dosáhne rychlosti 100 km/h a kapacita akumulátoru je navržena tak, aby vydržela 6 hodin s dobou nabíjení 2 hodiny. Zásoba je dostačující k cestě z Jakarty do Bandungu, pokud není dopravní zácpa,“ řekl Kristyadi.
Indonéský stroj se zatím nedostal do širšího povědomí zbytku světa, ale jeho autoři už mají jasné plány. „V8 Vadi bude vyvinut pro hlídkování policie. Auto může jezdit rychle bez spalování pohonných hmot a bezhlučně,“ ujasnil vize Vadi Akbar. Jsme zvědavi, co z toho bude, v tuto chvíli je to spíše zajímavý pohled do automobilových končin, o kterém většina lidí ani nemá tušení, že existují...
Sporťák jménem V8 Vadi je dílem techniků institutu Itenas z indonéského Bandungu, kterým pomohl lokální pěvecký idol. Elektromobil zrychlí na stovku za sedm sekund a vydrží jet šest hodin, tvrdí jeho tvůrci, sloužit má policii
Zdroj: Itenas
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva