Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kdysi jediný rychlostní konkurent Bugatti Veyron se vrací do výroby, 17 let od zrodu
19.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dokážete si představit, že by dnes BMW začalo znovu vyrábět BMW M3 generace E46? Asi ne, Saleen ale něco podobného udělal se svým extrémním S7.
Ještě nedávno se zdálo, že Saleen jakožto výrobce vlastních aut je definitivně po smrti. O firmě se v posledních letech mluvilo pouze v souvislosti s bankrotem či maximálně tuningem produktů Fordu či Chevroletu. Jenže Steve Saleen si po celou tu dobu připravoval cestu zpět. Vydal se do Číny, kde našel partnery, se kterými chce zahájit útok na bašty Porsche či Ferrari. První vlaštovkou nové éry bude před pár týdny model S1.
Než ale zamíří čtyřválcové kupé za prvními zákazníky, rozhodl se Saleen oprášit slávu svého vůbec prvního vlastního vozu, modelu S7. Ten se světu představil v srpnu 2000, přičemž ve výrobě vydržel devět let. Zpočátku disponoval sedmilitrovým atmosférickým osmiválcem od Fordu, posléze však dostal i dvojici turbodmychadel. Výkon tak poskočil z 558 na 760 koní, i to však bylo Stevu Saleenovi málo. Nakonec tedy nabídl zákazníkům i paket Competition, jenž laťku zvedl na zhruba 1 000 koní.
To z něj po roce 2005 dělalo jediného seriózního rychlostního konkurenta Bugatti Veyron, které bylo s to dosáhnout až 407 km/h. Saleen S7 Twin Turbo byl s to jet až 399 km/h. Nedá se ale říci, že by se po něm vrhli zájemci z celého světa, tohle auto bylo vždy kusovou záležitostí a ke sklonku minulé dekády už S7 nedokázal zastřít svůj původ z přelomu milénia. Přesto se nyní S7 vrací na scénu, a to v podstatě ve stejné podobě, ve které ji opustil.
Je třeba říci, že jakkoli nebyl S7 dvakrát úspěšný prodejně, na závodní scéně dokázal kralovat. Právě jako připomínka úspěchů hlavně v evropské i americké sérii Le Mans bude nyní vyrobeno sedm dodatečných exemplářů S7 LM, v jejichž případě byla sedmilitrová přeplňovaná pohonná jednotka naladěna dokonce na 1 300 koní. Přenos výkonu na zadní kola bude mít znovu na starosti šestistupňový manuál, který se dočká asistence od samosvorného diferenciálu.
Krom toho novinka počítá také s lehce modifikovanou karoserií, za což vděčí pobytu ve větrném tunelu. Vůči originálu byly přepracovány boční prahy či zadní spoiler, na podlaze jsou nové kanály upravující proudění vzduchu pod vozem. Nechybí ani 19palcová přední a 20palcová zadní kovaná kola s centrální maticí, jež obouvají pneumatiky o rozměru 275/30, respektive 335/30.
Novinek se vůz dočkal také uvnitř, kde zákazníci mohou počítat s klimatizací, čalouněním kombinujícím kůži a Alcantaru, sportovními sedadly či novým přístrojovým štítem s centrálně umístěným digitálním tachometrem. Kromě toho zde nechybí ani LEDkový indikátor ideálního přeřazení, který je podobný tomu, jaký používal závodní Saleen S7-R. Rychloměr je pak certifikován do rychlosti 240 mph (386 km/h), neboť vyšší přítlak než u „standardního” S7 rozjetí až k 400 km/h nedovolí.
Tím ale změny vůči originálu končí, pod povrchem se tedy i varianta LM pyšní šasí z odlehčené oceli, která je spárována s hliníkovými deformačními strukturami. Karoserie je vyrobena z kompozitů. Jak už zaznělo, vzniknout má jen sedm kusů, přičemž každý bude vyroben v ústředí Saleenu v kalifornské Coroně. Cena startuje na sumě jednoho milionu dolarů (cca 22 mil. Kč) a i když to není málo, hrdí američtí sběratelé by na tuto nabídku mohli slyšet...
Saleen S7 LM se ukázal na prvních reálných fotkách
Loňské počítačové vizualizace vzniklé jen přepracováním těch starých značce pozitivní renomé zrovna neudělaly, auto je ale skutečné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejčtenější články
- Faceliftovaný VW Golf 8 odhalil své první ceny, edice k 50. narozeninám je velké zklamání
17.2.2024 - Dacia Niagara: Splněný sen zahrádkářů se začíná stávat realitou, impuls přišel z opačného konce světa
18.2.2024 - Šéf Fordu už lituje někdejší sázky na elektromobily. „Už nechci žádné pitomé vize,” říká, pochopil, že Tesla je jen jedna
18.2.2024 - Revoluční diesel na benzin od Mazdy upadá v zapomnění, Japonci to zas jednou vzali za špatný konec
18.2.2024 - Konkurent Octavie od Dacie už se rýsuje, Rumuni chtějí Škodou zanedbávané zákazníky získat se vší vážností
18.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva