Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia KX3 oficiálně odhalena, sestřička Hyundai ix25 míří do výroby
20.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
KX3 se chlubí tuhostí karoserie, v níž ukrývá bohatou výbavu a pod kapotou turbo čtyřválec 1,6 T-GDI.
Přepracované Hyundai ix25 jsme si mohli poprvé prohlédnout již včera, kdy na světlo světa prosákly první snímky a informace. Dnes tu již máme oficiální představení Kie KX3, to však kupodivu nedoprovází zrovna rozsáhlá fotogalerie. Schází zejména snímky interiéru, který nelze ani zahlédnout skrze tmavá okna. Vystačit si tak musíme pouze s prohlášením značky, že uvnitř najdeme „vysokou míru kultivovanosti a komfortu“. Chybět pak nemá ani bohatá standardní výbava či dnes zřejmě již nezbytné propojení s mobilním telefonem.
Venkovní vzhled jsme si mohli přiblížit již včera, pročež aktuálně rovnou přeskočíme k rozměrům. Ty počítají s délkou 4 260 milimetrů, šířkou 1 765 mm, výškou 1 630 mm a rozvorem 2 590 mm, což znamená, že vůz je nejen kratší a užší než zmiňované Hyundai ix25, ale rovněž v obou směrech „zaostává“ za stávající generací Kie Sportage. To pak ostatně platí rovněž o zavazadlovém prostoru, jehož 400litrový objem je o 62 l menší.
Asociace s dalším modelem korejské značky přitom není náhodná, neboť podle šeptandy v zákulisí by koncepční novinka měla předznamenávat budoucí generaci modelu Sportage. Ovšem pouze některými designovými elementy, jinak ovšem KX3 zůstane vyhrazeno čínskému trhu, kde se bude vyrábět v rámci konsorcia Dongfeng Yueda Kia (DYK). Potěšit má přitom „mladou klientelu, která touží po kvalitních vozech a vyznává aktivní životní styl“.
Z toho důvodu bylo šasí navrženo tak, aby splňovalo nejvyšší kritéria čínské obdoby Euro NCAP (C-NCAP) a z klání si odneslo pět hvězd. Mimo příkladnou tuhost, za kterou je zodpovědná hlavně vysokopevnostní ocel, tu pak máme pohon všech kol, na který směřuje skrze dvouspojkový sedmistupňový automat výkon 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec T-GDI. Konkrétní čísla ovšem zmíněna nebyla.
Stejně tak nebylo prozatím oznámeno datum, kdy bychom mohli spatřit produkční verzi. Neoficiálně se ovšem spekuluje již o příštím roce, což ostatně neplatí jen o čínské verzi KX3, ale také o evropské Kie Sportage. Tak uvidíme, zda se vše vyplní.






Interiér koncepční Kie KX3 bohužel není patrný ani skrze okna, která byla kvůli tomu patřičně zatmavena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 2 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včeraBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva