Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia KX3 oficiálně odhalena, sestřička Hyundai ix25 míří do výroby
20.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
KX3 se chlubí tuhostí karoserie, v níž ukrývá bohatou výbavu a pod kapotou turbo čtyřválec 1,6 T-GDI.
Přepracované Hyundai ix25 jsme si mohli poprvé prohlédnout již včera, kdy na světlo světa prosákly první snímky a informace. Dnes tu již máme oficiální představení Kie KX3, to však kupodivu nedoprovází zrovna rozsáhlá fotogalerie. Schází zejména snímky interiéru, který nelze ani zahlédnout skrze tmavá okna. Vystačit si tak musíme pouze s prohlášením značky, že uvnitř najdeme „vysokou míru kultivovanosti a komfortu“. Chybět pak nemá ani bohatá standardní výbava či dnes zřejmě již nezbytné propojení s mobilním telefonem.
Venkovní vzhled jsme si mohli přiblížit již včera, pročež aktuálně rovnou přeskočíme k rozměrům. Ty počítají s délkou 4 260 milimetrů, šířkou 1 765 mm, výškou 1 630 mm a rozvorem 2 590 mm, což znamená, že vůz je nejen kratší a užší než zmiňované Hyundai ix25, ale rovněž v obou směrech „zaostává“ za stávající generací Kie Sportage. To pak ostatně platí rovněž o zavazadlovém prostoru, jehož 400litrový objem je o 62 l menší.
Asociace s dalším modelem korejské značky přitom není náhodná, neboť podle šeptandy v zákulisí by koncepční novinka měla předznamenávat budoucí generaci modelu Sportage. Ovšem pouze některými designovými elementy, jinak ovšem KX3 zůstane vyhrazeno čínskému trhu, kde se bude vyrábět v rámci konsorcia Dongfeng Yueda Kia (DYK). Potěšit má přitom „mladou klientelu, která touží po kvalitních vozech a vyznává aktivní životní styl“.
Z toho důvodu bylo šasí navrženo tak, aby splňovalo nejvyšší kritéria čínské obdoby Euro NCAP (C-NCAP) a z klání si odneslo pět hvězd. Mimo příkladnou tuhost, za kterou je zodpovědná hlavně vysokopevnostní ocel, tu pak máme pohon všech kol, na který směřuje skrze dvouspojkový sedmistupňový automat výkon 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec T-GDI. Konkrétní čísla ovšem zmíněna nebyla.
Stejně tak nebylo prozatím oznámeno datum, kdy bychom mohli spatřit produkční verzi. Neoficiálně se ovšem spekuluje již o příštím roce, což ostatně neplatí jen o čínské verzi KX3, ale také o evropské Kie Sportage. Tak uvidíme, zda se vše vyplní.





Interiér koncepční Kie KX3 bohužel není patrný ani skrze okna, která byla kvůli tomu patřičně zatmavena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
Toto jsou nejspolehlivější verze Volkswagenu Golf vůbec. Narazíte na ně už jen v bazarech, stojí překvapivě málo
28.9.2025
Ceny kdysi nejrychlejšího luxusního sedanu světa spadly legračně nízko, auto schopné vozit rodinu hodně přes 300 km/h nestojí víc než lepší Škoda
28.9.2025
VW musel zasáhnout v reakci na nezájem o své elektrické modely, z nastalé situace viní všechny, jen ne sám sebe
28.9.2025
Po fiasku Porsche je pěknou teorií, že se ze spalovacích aut stanou libůstky jen pro bohaté, ale nedopadne to tak, nemůže
29.9.2025
Věřte nebo ne, ale VW pracuje na ještě hloupějším ovládání palubního systému, než má dnes
29.9.2025
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
