Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia představila svůj nejkomfortnější a nejtišší vůz, kupodivu dostupný model
27.6.2019 | Petr Prokopec
Nechybí mu ani styl, proto může leckoho překvapit, že se nejedná o žádný špičkový typ, ale docela obyčejné kompaktní SUV, které svět pozná jako Kiu XCeed.
Když Citroën uváděl na trh modely C4 Cactus a C5 Aircross, chlubil se u nich zajímavou novou technologií. Pod názvem Progressive Hydraulic Cushions byly představeny tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy, jež odfiltrovávají silniční nerovnosti. U většího stlačení a uvolnění pružiny spolupracují s oním hydraulickým dorazem, který pohyb karoserie postupně zpomaluje. Na konci dráhy tak nedojde k prudkému zastavení, většina energie je absorbována a rozptýlena.
Nově s touto technologií přichází Kia XCeed, korejská automobilka však tlumiče s hydraulickými dorazy skryla za název Hydraulic Rebound Stoppers. To je však jediný viditelný rozdíl, princip funkčnosti je shodný. Také v tomto případě má systém napomoci komfortu na palubě, přičemž vůči standardnímu hatchbacku se novinka dočkala změkčení pružin o 7 procent vpředu a o 4 procenta vzadu. Díky tomu by crossover nemusel z posádky vytřepat duši ani při opuštění zpevněného asfaltu, jakkoliv na náročné výlety do terénu XCeed musí zapomenout. Ostatně, Kia už dříve slibovala nejkomfortnější a nejtišší jízdu ze všech svých modelů.
Polních cest se tedy Korejec obávat nemusí, jakkoliv jej nebude možné spárovat s pohonem všech kol. Má o 42 mm vyšší světlou výšku, dostal rovněž stříbrně lakované kryty podvozku vpředu a vzadu či černé plastové lemy ve spodní části karoserie. Ta byla vůči výchozímu hatchbacku zásadně přepracována, shodné mezi oběma variantami jsou pouze přední dveře. Veškeré ostatní panely jsou ale nové.
Venkovní rozměry se kvůli přerodu také výrazně proměnily. Přední převis narostl o 25 milimetrů, zadní o 60. XCeed je tedy o 85 mm delší než hatchback, který zároveň překonává o 26 mm v rámci šířky. Rozvor 2 650 mm zůstal nezměněn, zvednutím střešní linie a prodloužením nabobtnal zavazadelník, který ve standardu pobere 426 litrů. Po sklopení zadních sedadel (dělená v poměru 40:20:40) je k dispozici 1 378 litrů.
Vybírat můžete mezi 12 barvami exteriéru, z nichž žlutá Quantum Yellow je zasvěcena pouze této verzi, a 16- či 18palcovými litými kol. Uvnitř lze pro změnu sáhnout po „žlutém paketu“, který zahrnuje černé čalounění a dekory se žlutými švy a doplňky. Architektura se vůči běžné Kie Ceed nemění, novinkou je však možnost dokoupení 12,3palcového digitálního přístrojového štítu. S ním pak lze spojit 8palcový či 10,25palcový středový displej.
Po stránce motorické je nabídka poměrně květnatá, k dispozici je na straně benzinové litrový tříválec se 120 koňmi, čtyřválcová jedna-čtyřka se 140 koňmi a 1,6 T-GDI disponující 204 koňmi. Za diesely kope pouze 1,6litrová jednotka, která produkuje 115 nebo 136 koní. Všechny motory lze spárovat se šestistupňovým manuálem či sedmistupňovou dvouspojkou, jedinou výjimkou je tříválec spojený pouze s ručně řazenou převodovkou.
XCeed bude stejně jako hatchback, kombík a Proceed vyráběn na Slovensku v Žilině. Do prodeje dorazí ve třetím letošním čtvrtletí, zkraje příštího roku by pak nabídka měla být rozšířena ještě o mild hybridní a plug-in hybridní provedení. Ve všech případech je standardem sedmiletá záruční lhůta, u které je nájezd omezen na již poměrně velkorysých 185 tisíc kilometrů. Na ceny si musíme počkat, ale je to kompaktní crossover, takže to bude dostupný vůz - více než nízké statisíce Kč nečekejme.






























Nová Kia XCeed je prvním členem rodiny, se kterým je spárován virtuální přístrojový štít a hydraulická kontrola odskoků kol
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejčtenější články
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
