Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia představila svůj nejkomfortnější a nejtišší vůz, kupodivu dostupný model
27.6.2019 | Petr Prokopec
Nechybí mu ani styl, proto může leckoho překvapit, že se nejedná o žádný špičkový typ, ale docela obyčejné kompaktní SUV, které svět pozná jako Kiu XCeed.
Když Citroën uváděl na trh modely C4 Cactus a C5 Aircross, chlubil se u nich zajímavou novou technologií. Pod názvem Progressive Hydraulic Cushions byly představeny tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy, jež odfiltrovávají silniční nerovnosti. U většího stlačení a uvolnění pružiny spolupracují s oním hydraulickým dorazem, který pohyb karoserie postupně zpomaluje. Na konci dráhy tak nedojde k prudkému zastavení, většina energie je absorbována a rozptýlena.
Nově s touto technologií přichází Kia XCeed, korejská automobilka však tlumiče s hydraulickými dorazy skryla za název Hydraulic Rebound Stoppers. To je však jediný viditelný rozdíl, princip funkčnosti je shodný. Také v tomto případě má systém napomoci komfortu na palubě, přičemž vůči standardnímu hatchbacku se novinka dočkala změkčení pružin o 7 procent vpředu a o 4 procenta vzadu. Díky tomu by crossover nemusel z posádky vytřepat duši ani při opuštění zpevněného asfaltu, jakkoliv na náročné výlety do terénu XCeed musí zapomenout. Ostatně, Kia už dříve slibovala nejkomfortnější a nejtišší jízdu ze všech svých modelů.
Polních cest se tedy Korejec obávat nemusí, jakkoliv jej nebude možné spárovat s pohonem všech kol. Má o 42 mm vyšší světlou výšku, dostal rovněž stříbrně lakované kryty podvozku vpředu a vzadu či černé plastové lemy ve spodní části karoserie. Ta byla vůči výchozímu hatchbacku zásadně přepracována, shodné mezi oběma variantami jsou pouze přední dveře. Veškeré ostatní panely jsou ale nové.
Venkovní rozměry se kvůli přerodu také výrazně proměnily. Přední převis narostl o 25 milimetrů, zadní o 60. XCeed je tedy o 85 mm delší než hatchback, který zároveň překonává o 26 mm v rámci šířky. Rozvor 2 650 mm zůstal nezměněn, zvednutím střešní linie a prodloužením nabobtnal zavazadelník, který ve standardu pobere 426 litrů. Po sklopení zadních sedadel (dělená v poměru 40:20:40) je k dispozici 1 378 litrů.
Vybírat můžete mezi 12 barvami exteriéru, z nichž žlutá Quantum Yellow je zasvěcena pouze této verzi, a 16- či 18palcovými litými kol. Uvnitř lze pro změnu sáhnout po „žlutém paketu“, který zahrnuje černé čalounění a dekory se žlutými švy a doplňky. Architektura se vůči běžné Kie Ceed nemění, novinkou je však možnost dokoupení 12,3palcového digitálního přístrojového štítu. S ním pak lze spojit 8palcový či 10,25palcový středový displej.
Po stránce motorické je nabídka poměrně květnatá, k dispozici je na straně benzinové litrový tříválec se 120 koňmi, čtyřválcová jedna-čtyřka se 140 koňmi a 1,6 T-GDI disponující 204 koňmi. Za diesely kope pouze 1,6litrová jednotka, která produkuje 115 nebo 136 koní. Všechny motory lze spárovat se šestistupňovým manuálem či sedmistupňovou dvouspojkou, jedinou výjimkou je tříválec spojený pouze s ručně řazenou převodovkou.
XCeed bude stejně jako hatchback, kombík a Proceed vyráběn na Slovensku v Žilině. Do prodeje dorazí ve třetím letošním čtvrtletí, zkraje příštího roku by pak nabídka měla být rozšířena ještě o mild hybridní a plug-in hybridní provedení. Ve všech případech je standardem sedmiletá záruční lhůta, u které je nájezd omezen na již poměrně velkorysých 185 tisíc kilometrů. Na ceny si musíme počkat, ale je to kompaktní crossover, takže to bude dostupný vůz - více než nízké statisíce Kč nečekejme.
Nová Kia XCeed je prvním členem rodiny, se kterým je spárován virtuální přístrojový štít a hydraulická kontrola odskoků kol
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB