Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíče od aut jsou minulostí, nové řešení činí i ty nejmodernější z nich zbytečnými
13.11.2019 | Mirek Mazal
Nejdříve se auta odemykala a startovala klíči, pak bezklíčovými moduly, které mohou stále více připomínat chytré telefony. Přepřáhnutí na ryzí mobily bránila poslední překážka, i ta ale nyní padla.
Auta se v posledních letech vlivem digitalizace mění dříve nevídanou rychlostí. Jednou z oblastí, kterých se dotýká velmi intenzivně, je způsob, jakým auta odemykáme a startujeme. Kdysi to byl klasický klíč, posléze centrální dálkové odemykání, poslední dobou se ujímají vlády bezklíčové moduly, které navíc u aut prestižních značek dovolují auto dálkově ovládat způsobem nikoli nepodobným chytrému mobilnímu telefonu.
Když člověk vidí, co umí třeba takový klíč k BMW, musí se ptát, proč už k odemykání a startování vozu neslouží sám mobil. I něco takového je dnes možné, má to ale řadu úskalí, které nedávno na vlastní kůži poznali řidiči Tesel. Americká automobilka umí nahradit klíč mobilem, musíte mít ale telefon nabitý a připojený internetu, což nemusí vždy fungovat.
Ani novější alternativy digitálního klíče transformované do mobilního telefonu se zatím neuvedly dobrým způsobem. Letošní prezentace jednoho z takových systémů skončila trapným fiaskem, bylo ale jen otázkou času, než někdo přijde s neprůstřelným systémem, který nenabídne o nic méně než současné klíče. A přesně to se nyní stalo.
Oznámila to americká společnost Car Connectivity Consortium (CCC), která dlouhodobě vyvíjí globální technologie použitelné pro připojení chytrých telefonů k automobilům. Její pracovníci nyní finalizují nové řešení digitálního klíče s označením 2.0, které má být kompletně dokončeno před Novým rokem.
Připravovaná specifikace používá mobilní funkci NFC (Near Field Communication) a bude obsahovat bezpečnostní čip, který pracuje odděleně od operačního systému smartphonu. Novinka přináší řadu výhod, včetně vylepšeného zabezpečení a především možnosti auto odemknout a nastartovat, i když bude mobil zcela vybitý.
Car Connectivity Consortium rovněž věnuje pozornost plánovanému vydání digitálního klíče 3.0. Díky technologiím Bluetooth Low Energy a Ultra-Wideband údajně nebude potřeba ani vytahovat mobil a držet jej blízko u kliky dveří. Obtěžující pohyby nahradí pasivní přístup vyzařující signál z kapsy či tašky řidiče.
Zástupci CCC spolupracují s mnohými automobilkami, kooperace aktivně probíhá například s BMW, které už oznámilo, že nové řešení nabídne jako první. Mezi spolupracujícími automobilkami jsou ale i GM, Hyundai, PSA, přidala se Honda, Jaguar Land Rover, Mercedes, Renault, Suzuki, Volkswagen, Volvo a z druhé strany se zapojují Apple, HTC, Google, LG, Panasonic, Qualcomm nebo Samsung. Evidentně existuje široký zájem učinit jakoukoli formu automobilových klíčů minulostí a je nyní zřejmě jen otázkou času, než se s nimi definitivně rozloučíme.
Ani nejmodernější chytré klíče jako ty od BMW...
...už nedávají smysl vedle odemykání auta mobilem způsobem, který brzy uvede CCC. Nepřináší už žádné podstatné nevýhody, klíč plně nahradí a jeho funkce nekonečně rozšíří
Zdroje: Car Connectivity Consortium, BMW
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 15:33 - řidičBOB
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz