Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg chystá svůj první sedan, bude také nejrychlejší na světě?
8.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to zvláštní, ale už pěkných pár let leze proslulým výrobcům aut do zelí švédská firmička, která loni vyrobila 11 aut. A chce jim do něj lézt ještě více.
Když se tři hádají, čtvrtý se směje, chce se nám zvolat. Zatímco svět sleduje maškarádu okolo možného srovnání LaFerrari, P1 a 918 v Top Gearu, Koenigsegg v Ženevě vystavuje model Regera, který s 1 500 koňmi výkonu zvládá akceleraci z 0 na 400 km/h za 20 sekund. Nikde pochopitelně není psáno, že excelentní papírové parametry budou fungovat také v praxi a Koenigsegg Regera celou „Svatou trojici” italsko-německo-britských hypersportů překoná. Jenže Christian von Koenigsegg a lidé kolem něj nejsou není žádná začínající parta naivních nadšenců - jejich auta už nejednou dokázala, že extrémně rychlá jsou také ve skutečnosti, však se podívejte třeba na srovnání Veyronu Vitesse a Agery R nebo Porsche 918 a téhož Koenigseggu. A Agera R je dnes v nabídce Koenigseggu něco jako Fabia 1,2 TSI v nabídce Škody - není to žádný základ, jsou tu i citelně rychlejší modely.
Christian von Koenigsegg prostě umí udělat fungující rychlé auto a pokud Regera nezklame, půjde jeho kredit ještě výše. Sám o tom nepochybuje a ačkoli letošek bude pro jeho firmu zlomový, neboť bude poprvé vyrábět souběžně více než jeden model (produkci tak zvýší z 11 na 22 aut ročně), věří, že zvládne i více. Jednak chce letos pokořit rekord Nordschleife s One:1, to znovu potvrdil, ale jen tím trávit čas nehodlá.
Chtěl by postavit čtyřdvéřové hyperauto, dost možná nejrychlejší sedan světa. „Ano, takové auto si dokážu představit. Možná do pěti let, pravděpodobně o něco dříve,” konstatuje odhodlaně von Koenigsegg pro Top Gear na ženevském autosalonu. Majitel, šéf a hlavní mozek celé firmy vcelku pochopitelně nedodal žádné další detaily, můžeme si ale představit, co by skrýval. Dozajista objemný, přeplňovaný motor vlastní konstrukce, kterému by v případě úspěchu Regery mohla asistovat i elektřina. Nečekejme ale jen technickou vyspělost a extrémní výkony, automobilka pracuje i s luxusem, výjimečnými materiály a vcelku pozoruhodný designem. To všechno by se sedan snažil skloubit ještě více než všechna dosavadní kupé.
Sedan ale není jediná věc, o které ve Švédsku přemýšleli či přemýšlejí. Christian von Koenigsegg také říká, že zavrhl myšlenku menšího sportovního modelu vyráběného ve větším počtu. „Pro mě v posledních pár letech tento sektor - 911, McLaren, Ferrari 458 a další - je sršní hnízdo od kterého se chci držet dál. Každý se snaží zabít toho druhého,” říká švédský automobilový guru s tím, že je rád, že je od této řeži dál ve svém malém modrém oceánu aut kopajících v docela jiné lize.
Co naopak chce dostat do produkce, a nejen pod svou značkou, je bezvačkový motor. Ne až tak novátorská myšlenka by při své materializaci umožnila naprosto libovolné časování ventilů a to by skýtalo spoustu výhod. Říká, že ovládat ventily vačkou je jak hrát na piáno násadou od koštěte a po 14 letech práce je prý velmi blízko dotažení této myšlenky do konce. „Jsme blízko uskutečnění a nejen v Koenigseggu. Spolupracujeme s několika velkými výrobci aut a chystáme se na implementaci,” řekl.
Ve Švédsku se tedy chystají zajímavé věci a i když výjimečné schopnosti Koenigseggu nejsou novým objevem, zdají se být stále viditelnější i hmatatelnější. Na severu Itálie mají z této firmy dost možná už teď těžkou hlavu a může být ještě hůře - Koenigsegg dnes při své velikosti není zdaleka tolik svázán regulacemi jako větší souputníci a může si dovolit jít do mnohem větších extrémů. Schopnosti novinek „starých značek” by se tak v zrcadle s trilobitem na pozadí mohly jednou snadno vyjevit jak nedostačující. Ostatně zmiňovaná Regera to dost možná činí už nyní...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Koenigsegg Regera ohromil Ženevu. Další chystané novinky značky mají podobný potenciál...
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM včera 10:34
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů včera 10:15
- König testoval 3 dny v Mostě včera 10:00
- KTM 450 Rally Replica 2025: do písku i kamení včera 08:00
- Testy v Jerezu; Dixon a Alonso 30.4.2024
Nejnovější články
- Situace v Tesle musí být zlá, když o práci přišla i personální šéfka, stopku dostalo též lisování aut jedním tahem
před hodinou - Německá policie při razii zabavila čtyři vzácná Bugatti, v Mnichově je schovával muž, který měl vytunelovat miliardy
včera - Poslední pravověrné Audi A4 v bazarech láká svou výdrží i šíří nabídky. Je dobré jej koupit, dokud je z čeho vybírat
včera - Slepá sázka na elektromobily už automobilky dohání i finančně, zisky Mercedesu, VW a Stellantisu se masivně propadly
včera - Před 30 lety se odehrál vůbec nejtragičtější víkend celé historie Formule 1, takhle to začalo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva