Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci chystají nový typ motoru, může oddálit nástup elektromobilů
1.1.2020 | Mirek Mazal
Nejen Mazda věří tomu, že spalovací motory neřekly své poslední slovo. Se svou trochou do mlýna chce přispět i Hyundai, jehož nové řešení spalování slibuje více výkonu a méně spotřeby.
Revoluční motor Mazdy, který spaluje benzin tak, jako dieselové motory naftu, není jediným projevem snah automobilek oddálit nástup hybridních a elektrických pohonů. Korejské Hyundai v době hledání alternativ dalekých od konvenčních spalovacích jednotek chystá nový typ motoru pracující s technologií Continuously Variable Valve Duration (CVVD). Nový motor slibuje o 4 procenta vyšší výkon, 5procentní snížení spotřeby a o 12 % méně vypuštěných emisí, to vše současně.
Nadějná čísla jsou zaručena přizpůsobením ústrojí aktuálnímu jízdnímu režimu. Když vozidlo jede konstantní rychlostí a vyžaduje málo energie, CVVD nechá sací ventil otevřený až do poloviny kompresního zdvihu a snížením odporu stlačování pístu se zlepší účinnosti pohonu, respektive se sníží spotřeba. Při zrychlení či jiné potřebě výkonu se sací ventil uzavře hned na začátku kompresního procesu, což maximalizuje množství vzduchu použitého při fázi výbuchu vedoucí ke zlepšení točivého momentu.
CVVD bude mít premiéru ve čtyřválci SmartStream G1.6 T-GDi, který má dosahovat výkonu 180 koní (132 kW) a točivého momentu 270 Nm. Celkovou hospodárnost teoreticky zvýší přítomnost nízkotlakého systému recirkulace výfukových plynů, který vrací část spalin do válce a chladicím účinkem tak snižuje emise oxidů dusíku. Inovace přinesly taktéž integrovaný způsob tepelného managementu sloužící pro rychlé zahřátí i chlazení motoru na optimální provozní teplotu. V neposlední řadě přibylo efektivní rozprašování paliva do spalovacího prostoru pod zvýšeným tlakem 350 barů.
Vedoucí výzkumu a vývoje Albert Biermann před novináři neskrýval své potěšení. „Vývoj technologie CVVD je dobrým příkladem toho, jak skupina Hyundai Motor Group posiluje technologii pohonných jednotek. Budeme pokračovat ve svém úsilí o inovace, abychom vytvořili paradigmatické posuny a zajistili udržitelnost našeho obchodního modelu,“ ujasnil budoucí priority bývalý vysoce postavený manažer BMW.
Nasazení motoru do sériové výroby prý už brání jen detailní hodnocení fungování všech zvolených řešení. Můžeme jej očekávat ve většině jihokorejských kompaktů značky Hyundai i sesterské Kie a Korejci naznačují, že koupit si jej budeme moci v průběhu letošního roku.







První CVVD z dílny Hyundai chce oddálit nástup elektrických aut zefektivněním těch se spalovacím motorem
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejnovější články
Kia na Slovensku uspořádala pohřeb miláčka Čechů, který obstarává přes polovinu jejích prodejů, náhradu nemá
před 11 hodinamiNový sporťák autora Sennovy neporazitelné F1 chce být ideálem pro pravé řidiče, připomíná Ayrtonův stroj
včeraV Itálii začali používat nový typ radaru. Zaznamená i přestupky, na které byla dosud technika krátká
včeraManuální převodovky zažívají nečekaný comeback, jejich podíl i v Evropě znovu roste. Až tak dobrá zpráva to ale není
včeraJediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda se dá nevyužitá koupit ve verzi, kterou nechtěl a nechce už téměř nikdo
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.24. 20:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 08.24. 19:28 - jerry
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.24. 16:28 - abgx1
- S větrem ve vlasech.... 08.24. 14:40 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 20:12 - Stepan
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 08.23. 15:49 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000