Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci chystají nový typ motoru, může oddálit nástup elektromobilů
1.1.2020 | Mirek Mazal
Nejen Mazda věří tomu, že spalovací motory neřekly své poslední slovo. Se svou trochou do mlýna chce přispět i Hyundai, jehož nové řešení spalování slibuje více výkonu a méně spotřeby.
Revoluční motor Mazdy, který spaluje benzin tak, jako dieselové motory naftu, není jediným projevem snah automobilek oddálit nástup hybridních a elektrických pohonů. Korejské Hyundai v době hledání alternativ dalekých od konvenčních spalovacích jednotek chystá nový typ motoru pracující s technologií Continuously Variable Valve Duration (CVVD). Nový motor slibuje o 4 procenta vyšší výkon, 5procentní snížení spotřeby a o 12 % méně vypuštěných emisí, to vše současně.
Nadějná čísla jsou zaručena přizpůsobením ústrojí aktuálnímu jízdnímu režimu. Když vozidlo jede konstantní rychlostí a vyžaduje málo energie, CVVD nechá sací ventil otevřený až do poloviny kompresního zdvihu a snížením odporu stlačování pístu se zlepší účinnosti pohonu, respektive se sníží spotřeba. Při zrychlení či jiné potřebě výkonu se sací ventil uzavře hned na začátku kompresního procesu, což maximalizuje množství vzduchu použitého při fázi výbuchu vedoucí ke zlepšení točivého momentu.
CVVD bude mít premiéru ve čtyřválci SmartStream G1.6 T-GDi, který má dosahovat výkonu 180 koní (132 kW) a točivého momentu 270 Nm. Celkovou hospodárnost teoreticky zvýší přítomnost nízkotlakého systému recirkulace výfukových plynů, který vrací část spalin do válce a chladicím účinkem tak snižuje emise oxidů dusíku. Inovace přinesly taktéž integrovaný způsob tepelného managementu sloužící pro rychlé zahřátí i chlazení motoru na optimální provozní teplotu. V neposlední řadě přibylo efektivní rozprašování paliva do spalovacího prostoru pod zvýšeným tlakem 350 barů.
Vedoucí výzkumu a vývoje Albert Biermann před novináři neskrýval své potěšení. „Vývoj technologie CVVD je dobrým příkladem toho, jak skupina Hyundai Motor Group posiluje technologii pohonných jednotek. Budeme pokračovat ve svém úsilí o inovace, abychom vytvořili paradigmatické posuny a zajistili udržitelnost našeho obchodního modelu,“ ujasnil budoucí priority bývalý vysoce postavený manažer BMW.
Nasazení motoru do sériové výroby prý už brání jen detailní hodnocení fungování všech zvolených řešení. Můžeme jej očekávat ve většině jihokorejských kompaktů značky Hyundai i sesterské Kie a Korejci naznačují, že koupit si jej budeme moci v průběhu letošního roku.
První CVVD z dílny Hyundai chce oddálit nástup elektrických aut zefektivněním těch se spalovacím motorem
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 11 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
včera - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
včera - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 23:48 - honziss
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch