Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada uvažuje jinak než dřív, i její nejlevnější model teď jde s dobou
8.4.2019 | Petr Prokopec
Nejsou zase tak dávno doby, kdy se Lada příliš nezajímala o to, po čem zákazníci zrovna touží. Tyto časy jsou ale pryč a jistě i díky tomu se značce daří. Granta Cross to dále podpoří.
Lada v loňském roce výrazně přeprofilovala své portfolio. Změny se týkají hlavně modelových linií Kalina a Granta, které aktuálně pokračují už jen pod druhým zmíněným jménem. Platí to také o pětidveřovém kombíku, který se loni dočkal nové tváře, nikoli však dnes populárního „allroadového” provedení Cross. A přesně to se nyní Rusové rozhodli napravit.
Zatím neznáme všechny detaily, ze zprvu uvolněných informací ale vyplývá, že Granta Cross bude k dispozici pouze s 1,6litrovým atmosférickým benzinovým motorem. Ten může dávat k dobru 87 nebo 106 koní, o jejichž přenos se stará pětistupňový manuál nebo automatizovaná převodovka. Výkon však pokaždé míří pouze dopředu, navzdory rozšíření názvu o slovo „Cross“ není pohon všech kol k dispozici ani za příplatek.
Vůz se oproti základnímu pětidveřovému kombíku dočkal zvýšení podvozku o 20 milimetrů a černých lemů ve spodní části karoserie. Ve stejném odstínu jsou pak i ochranné lišty na dveřích. Příď i záď se oproti tomu chlubí stříbrně zbarvenou ochranou, se kterou dorazila ještě unikátní litá kola.
Po stránce interiérové již žádné výrazné zásahy oproti výchozímu kombíku nečekejte, univerzálnějšímu provedení byly přizpůsobeny jen barvy čalounění. Na druhou stranu to ovšem znamená i zachování velmi nízkých cen. Granta je dnes nejlevnější novou Ladou a i ve verzi Cross by měla startovat na 162 tisících korun, tedy víceméně na stejné hladině jako u běžného kombi. S vývozem tohoto vozu mimo Rusko ovšem nepočítejme, rozhodně ne na západ od hranic domovské vlasti.
Na komerční úspěch vozu jsme zvědavi, příliš o něm ale nepochybujeme. I ruský trh totiž zasáhla vlna obliby čehokoliv, co má blízko k SUV. Více než kde jinde je však podstatná cena, která se na rozdíl od podvozku musí zemi přibližovat co nejvíce. Běžný lid totiž nemá bezedné kapsy, jak je ostatně patrné z celonárodních registrací, kde Granta dlouhá léta působila jako lídr. Verze Cross by pak mohla bodovat i mezi alespoň trochu náročnější klientelou.
Lada Granta Cross ukazuje, že Ladě už nejsou cizí aktuální trendy na trhu, stane se nejlevnějším allroadem široko daleko
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 3 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera
Živá témata na fóru
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.19. 09:17 - HOUZJ5AJ
- Pomoc s výběrem 4x4 03.19. 07:54 - spooon
- Politický koutek 03.19. 05:52 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka
- Policejní kontroly a měření 03.17. 16:46 - Stepan