Lada uvažuje jinak než dřív, i její nejlevnější model teď jde s dobou

Nejsou zase tak dávno doby, kdy se Lada příliš nezajímala o to, po čem zákazníci zrovna touží. Tyto časy jsou ale pryč a jistě i díky tomu se značce daří. Granta Cross to dále podpoří.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada uvažuje jinak než dřív, i její nejlevnější model teď jde s dobou

8.4.2019 | Petr Prokopec

Lada uvažuje jinak než dřív, i její nejlevnější model teď jde s dobou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejsou zase tak dávno doby, kdy se Lada příliš nezajímala o to, po čem zákazníci zrovna touží. Tyto časy jsou ale pryč a jistě i díky tomu se značce daří. Granta Cross to dále podpoří.

Lada v loňském roce výrazně přeprofilovala své portfolio. Změny se týkají hlavně modelových linií Kalina a Granta, které aktuálně pokračují už jen pod druhým zmíněným jménem. Platí to také o pětidveřovém kombíku, který se loni dočkal nové tváře, nikoli však dnes populárního „allroadového” provedení Cross. A přesně to se nyní Rusové rozhodli napravit.

Zatím neznáme všechny detaily, ze zprvu uvolněných informací ale vyplývá, že Granta Cross bude k dispozici pouze s 1,6litrovým atmosférickým benzinovým motorem. Ten může dávat k dobru 87 nebo 106 koní, o jejichž přenos se stará pětistupňový manuál nebo automatizovaná převodovka. Výkon však pokaždé míří pouze dopředu, navzdory rozšíření názvu o slovo „Cross“ není pohon všech kol k dispozici ani za příplatek.

Vůz se oproti základnímu pětidveřovému kombíku dočkal zvýšení podvozku o 20 milimetrů a černých lemů ve spodní části karoserie. Ve stejném odstínu jsou pak i ochranné lišty na dveřích. Příď i záď se oproti tomu chlubí stříbrně zbarvenou ochranou, se kterou dorazila ještě unikátní litá kola.

Po stránce interiérové již žádné výrazné zásahy oproti výchozímu kombíku nečekejte, univerzálnějšímu provedení byly přizpůsobeny jen barvy čalounění. Na druhou stranu to ovšem znamená i zachování velmi nízkých cen. Granta je dnes nejlevnější novou Ladou a i ve verzi Cross by měla startovat na 162 tisících korun, tedy víceméně na stejné hladině jako u běžného kombi. S vývozem tohoto vozu mimo Rusko ovšem nepočítejme, rozhodně ne na západ od hranic domovské vlasti.

Na komerční úspěch vozu jsme zvědavi, příliš o něm ale nepochybujeme. I ruský trh totiž zasáhla vlna obliby čehokoliv, co má blízko k SUV. Více než kde jinde je však podstatná cena, která se na rozdíl od podvozku musí zemi přibližovat co nejvíce. Běžný lid totiž nemá bezedné kapsy, jak je ostatně patrné z celonárodních registrací, kde Granta dlouhá léta působila jako lídr. Verze Cross by pak mohla bodovat i mezi alespoň trochu náročnější klientelou.


Lada uvažuje jinak než dřív, i její nejlevnější model teď jde s dobou - 1 - Lada Granta Cross 2019 prvni foto 01Lada uvažuje jinak než dřív, i její nejlevnější model teď jde s dobou - 2 - Lada Granta Cross 2019 prvni foto 02Lada uvažuje jinak než dřív, i její nejlevnější model teď jde s dobou - 3 - Lada Granta Cross 2019 prvni foto 03Lada uvažuje jinak než dřív, i její nejlevnější model teď jde s dobou - 4 - Lada Granta Cross 2019 prvni foto 04Lada uvažuje jinak než dřív, i její nejlevnější model teď jde s dobou - 5 - Lada Granta Cross 2019 prvni foto 05Lada uvažuje jinak než dřív, i její nejlevnější model teď jde s dobou - 6 - Lada Granta Cross 2019 prvni foto 06Lada uvažuje jinak než dřív, i její nejlevnější model teď jde s dobou - 7 - Lada Granta Cross 2019 prvni foto 07Lada uvažuje jinak než dřív, i její nejlevnější model teď jde s dobou - 8 - Lada Granta Cross 2019 prvni foto 08Lada uvažuje jinak než dřív, i její nejlevnější model teď jde s dobou - 9 - Lada Granta Cross 2019 prvni foto 09
Lada Granta Cross ukazuje, že Ladě už nejsou cizí aktuální trendy na trhu, stane se nejlevnějším allroadem široko daleko

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše