Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Niva s dieselem prý nakonec dorazí, kupodivu ne od Renaultu
30.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rusové začali s testováním prototypů, přičemž vyšší hmotnost motoru problémem není. Je však třeba nový výfuk, chlazení, elektroinstalace i převodovka.
Na sklonku listopadu se objevily informace, že Lada Niva (prodávaná dnes spíše pod názvem 4x4) dostane dieselový motor. Vyvolenou pohonnou jednotkou přitom měl být 1,5litrový čtyřválec dCi od Renaultu, což vypadalo jako logická volba. Francouzská automobilka je totiž největším akcionářem AvtoVAZu, pod který Lada spadá. Tyto spekulace však měly zásadní trhlinu v ekonomickém aspektu celé věci, neboť na ruském trhu by diesel příliš neprorazil a ve zbytku Evropy není Niva až takovým bestsellerem, aby výnosy z prodeje ospravedlnily nemalé náklady.
Jak se ovšem říká, na každém šprochu je pravdy trochu. Nyní zde proto máme nové kolo dohadů, na jejichž základě by dieselový motor skutečně měl pod kapotu Lady Niva zamířit. Kupodivu však nepůjde o pohonnou jednotku Renaultu, místo toho byl jako ideální zvolen agregát MultiJet od Fiatu. Zásadní důvod zřejmě bude v koncepci, neboť francouzský motor je moderní, zatímco ten italský je na trhu již více než deset let. A proto by mohl lépe kooperovat s archaickou ruskou technikou.
Momentálně vyrazilo do světa prvních pár prototypů, na kterých má být odzkoušena veškerá funkčnost. Vyšší zátěž 1,3litrového čtyřválce nad přední nápravou prý není problémem, AvtoVAZ však bude muset přepracovat výfukový systém a chlazení. Mimo to vyvstaly trable s elektrickým rozvodem a zesílení musí doznat také převodovka, jež by nově měla na všechna čtyři kola přenášet 180 Nm točivého momentu. Tedy více než v případě 1,7litrové benzinové pohonné jednotky.
Potřebných modifikací tedy opravdu není málo, pročež je skutečně otázkou, zda k sériové výrobě dojde. Zvláště nyní, když se Rusko ocitlo v ekonomické recesi, která podle analytiků potrvá několik let. Uvidíme tedy časem, zda z prototypů vzejde něco více.






Lada Niva možná nakonec skutečně dostane dieselový motor, ten však kupodivu nebude pocházet od Renaultu
Zdroj: Drive.ru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 7 hodinamiPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejčtenější články
Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27.5.2025Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
27.5.2025Kolaps Porsche pokračuje i v domácím Německu. Je na tom tak špatně, že slevy musí dávat už i na ikonické verze 911
28.5.2025Prodeje Jaguarů v Evropě se propadly téměř na nulu, z Česka se ale v tomto prostředí stává hotové království divokých koček
28.5.2025
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 15:22 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales