Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada po 42 letech modernizuje Nivu. Oč méně novinky uvidíte, o to víc je oceníte
25.3.2019 | Petr Prokopec
Jednoznačně nejslavnější a nejvíce ikonické ruské auto má na křížku už přes čtyř dekády, do příchodu zcela nové generace ale musí ještě chvíli vydržet. Dostane tak řadu vylepšení.
Druhá generace Lady Niva sice byla představena loni moskevském autosalonu ve formě produkci blízkého konceptu, sériového provedení se ale hned tak nedočkáme. Šéfdesignér značky Steve Mattin záhy uvedl, že produkční verze by měla dorazit nejdříve v roce 2022. A to za předpokladu, že vše půjde jako na drátkách, což je fráze, jíž AvtoVAZ dosud nedokázal naplnit u žádného ze svých produktů. A řeč není jen o letitých žigulících, ale rovněž o moderně - koneckonců taková Lada Vesta Sport měla být v prodeji již loni, nakonec však do showroomů dorazila teprve letos.
Je tedy vskutku ve hvězdách, kdy nová bude nová Niva skutečně k mání. Minimálně tři roky života ale první generaci ještě čekají, pročež se Lada rozhodla, že je ideální čas i prostor na inovace. Nepočítejte s tím, že modernizaci poznáte již na první pohled, povětšinou jde pouze o detaily. Právě ty ale ve výsledku mohou každodenní soužití s touto legendou nadmíru zpříjemnit.
Oč tedy půjde? V rámci zevnějšku víceméně jen o madlo na víku zavazadelníku, které je momentálně striktně černé. Do budoucna však máme počítat s odstínem odpovídajícím barvě karoserie. Stejně tak se změní i samotná klika, jenž by měla být odolnější. A nejspíše by mohlo dojít i na její přemístění, aby bylo zabráněno častému znečištění, kvůli kterému kufr pomalu bez rukavic neotevřete. To je však z venkovních viditelných změn prakticky vše, ty další však již nespatříte. O to více je ale oceníte.
Lada totiž dále chystá modernizaci stěračů, stejně jako s nimi spojených ostřikovačů čelního okna. Jednotlivé funkce se dočkají přeprogramování, kdy stěrače kupříkladu pár sekund vyčkají, než ostřikovače nacákají vodu na okno. Nové pak budou i samotné trysky ostřikovačů. Třídvířko pak dále čeká vylepšení těsnění dveří, zatímco ohřev kabiny dostane na starosti méně hlučná jednotka. Kromě toho se vylepšení dočká i filtr ventilátorů.
S asi nejzásadnější změnou bude spojen středový tunel, kam se nastěhuje řadicí páka s lepší ergonomií. A mimo to přibude i loketní opěrka sedadla řidiče. Dále na řadě jsou vnitřní dveřní panely, u nichž se počítá s lepším odhlučněním i reproduktory. A aby toho nebylo málo, v případě zavazadlového prostoru dojde na instalaci osvětlení, zatímco po vypnutí motoru již nebude činná 12voltová zásuvka kvůli ochraně baterie.
Tím seznam novinek víceméně končí, jak jsme tedy řekli, opravdu jde pouze o dílčí modernizaci. Navíc je otázkou, kdy se objeví, vše se totiž prozatím ve fázi příprav. Pokud vás tedy zaujal, budete si na ně muset chvíli počkat. Na druhou stranu, okolo vozu se již vytvořil takový kult, že i v nezměněném stavu si vůz své zákazníky najde bez problémů.
Soupis novinek se již dostal na veřejnost...




























...kdy je však Niva dostane, není jisté
Zdroj: Drom.ru
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před hodinou
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 2 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.06. 08:06 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
