Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada s faceliftem nadělí svému bestselleru překvapivě moderní interiér, připomíná Tesly
17.12.2018 | Petr Prokopec
Ve slovníku slov opačného významu vedle termínu „moderní” léta svítilo „Lada”. Rusové ale posouvají svá auta stále dál a nejprodávanějšímu modelu Vesta dopřejí i moderní interiér.
Ladu Vesta má většina z nás zařazenou ve škatulce „nové vozy“. Je to dáno nejen tím, že po našich silnicích se prohání méně exemplářů než třeba Ferrari 458 Italia, ale i z toho důvodu, že v Rusku se zkrátka některé věci táhnou na skutečně dlouhé lokte. Koneckonců stačí vzpomenout na model Niva, který poprvé zamířil do prodeje v roce 1977. Od té doby na žádnou výraznější modernizaci nedošlo a s druhou generací bychom se měli setkat až někdy v příští dekádě.
S rokem 2020 je ostatně spojen i facelift Lady Vesta, ta se jej však dočká daleko dříve než po čtyřiceti letech - její premiéra proběhla v roce 2015. Rusové se podle dostupných informací rozhodli pro asi desetiletý životní cyklus, což je v dnešní době něco výjimečného. Většina aut „ze západu“ počítá obvykle se sedmiletým pobytem v showroomech. Automobilka proto zvažuje opravdu radikální krok, v jehož důsledku by Vesta dokázala oslovit stále náročnější publikum i za nějakých sedm let.
Aktuálně jsou na světě oficiální ilustrace návrhu nové podoby kabiny. Jasně patrný je zde rozměrný tablet ve stylu Tesly, jenž byl zasazen do stávající palubní desky. Výsledná podoba dělá výrazně odlišný dojem ve srovnání s tím, co Vesta nabízí dnes. A i když někomu může přijít zasazení velkého displeje trochu násilná, ve společnosti dalších úprav se přijetí nové podoby zdá být jen otázkou zvyku.
Otázkou pak je i to, jakým způsobem se bude měnit venkovní design a technika. Momentálně je Vesta k dispozici s 1,6litrovým nebo 1,8litrovým motorem, jež výkony pokrývají škálu od 106 do 145 koní. Zákazníci mohou volit mezi manuální či automatickou převodovkou, ty však výkon přenáší jen na přední kola. Systém 4x4 dle nás nedorazí ani za ony dva roky, příchod nových agregátl ze skladů Renaultu vyhovující přísnějším emisním normám ale možný je.
Vše samozřejmě bude záviset na rozhodnutí značky, zda se vrátí na evropské trhy či nikoliv. S tímto krokem zatím takřka stoprocentně může počítat pouze inovovaná Niva, v případě modelů Vesta a X-Ray je situace zatím nejasná. Nicméně s ohledem na skutečnost, že příchod moderního agregátu by znamenal zásadní zvýšení ceny, které by nejspíše nebylo vykompenzováno prodeji, dá se předpokládat, že nakonec Vesta zůstane pouze v Rusku.
Takto má vypadat interiér faceliftované Lady Vesta pro rok 2020
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB