Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada skončila s praxí, kterou dnes už žádná jiná automobilka neprovozovala
20.11.2019 | Petr Prokopec
Výroba auta je složitý proces, během nějž se může leccos nepovést. Dříve tak bývalo zvykem zakončit montáž každého vozu krátkou testovací jízdou, v posledních letech už to nikdo nedělá.
Nejsou zase tak dávno časy, kdy výrobní postup většiny automobilek zakončovala z dnešního úhlu pohledu zajímavá procedura. Ještě z prohlídek závodů BMW pamatujeme, jak čerstvě vyrobený vůz opustil montážní linku,a vydal se na krátkou projížďku po firemním okruhu s různými nástrahami. Cílem bylo pochopitelně prověřit kvality montáže a odhalit případné nedostatky.
Tuto praxi si ovšem automobilky mohly dovolit ve chvílích, kdy tlak na minimalizaci nákladů nedosahoval zdaleka dnešní výše. S rostoucí přesností výroby a menším počtem odhalených chyb testovací jízdy postupně zmizely zcela. Fyzickou prověrku začala nahrazovat jen zběžná vizuální kontrola, která zjevně stačí - i přes větší komplexitu je průměrný věk dnešních aut vyšší než kdy dříve.
Ruský AvtoVAZ byl jedním z mála výrobců, u kterých staré pořádky dále přetrvávaly. Ovšem i tato automobilka nyní začíná měnit své zvyky, a to znovu kvůli úspoře nákladů. Svá auta bude kontrolovat pouze v halách, nikoliv na okruhu. Nebude tak zbytečně plýtváno palivem, potřeba nebude ani důkladné mytí, neboť testovaná auta se do továrny vracela s bahnem a pískem na podvozku a kolech.
Stas Berezij z tiskového centra AvtoVAZu uvedl, že změny odstartovaly u ruské automobilky již před několika lety. Automobilka přestala užívat velký testovací okruh a jízdy začala pozvolna nahrazovat pouhým nastartováním motoru na konci montážní linky a krátkou prověrkou na pohyblivých válcích. I tato procedura ale zjevně byla nákladná, a proto se od fyzických testů upustí zcela.
Je samozřejmě otázkou, jakou kvalitu dostanou zákazníci v ruském případě, nicméně AvtoVAZ poukazuje na skutečnost, že dnes již auta po okruhu ihned po sjetí z montážní linky neprohání nikdo. Přesto kvalita narůstá, ač se to na první pohled nezdá. Rusové tak v dalším ohledu vstupují do 21. století, jakkoliv zrovna v tomto případě proti jejich staromilství asi nikdo - tedy kromě aktivistů - nic nenamítal.
Lada se rozhodla šetřit, proto testovací jízdy prověřující kvalitu nahradí statickou prověrkou na konci montážní linky
Zdroj: Lada Online
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 8 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 10 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 11 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
dnes - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva