Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 | Petr Miler
Tuto změnu je obtížné vnímat jinak než jako totální selhání a naprostou ignoraci specifičnosti značky. Co s obtížemi tolerujete u VW a stěží akceptujete u Audi, je u Lamborghini kompletně nevhodnou aplikací.
Někteří tuto změnu bagatelizují s tím, že je těžké rozeznat, co je vlastně jinak. Pokud máte tendenci zařadit se mezi takové, podívejte se znovu - Lamborghini vzalo své ikonické, už přes 20 let nedotčené logo a zbavilo jej barev a plastičnosti. Vydalo se tak cestou jakéhosi minimalismu, který je poslední dobou tomuto oboru vlastní. Ale jaký smysl dává u značky, pro níž jdou dodnes typická křiklavá, ostře řezaná a poutavá superauta? To není řečnická otázka, odpověď se nabízí sama: Absolutně žádný.
Některé značky chtějí tímto posunem hlásat jakousi střídmost, což lze přijmout u VW a s problémy překousnout u Audi. V prvním případě (a podobně třeba u Opelu) to i dává nějaký smysl, neboť jde o výrobce tuctových aut, už u Audi je to ale kontroverzní volba - někteří si kupují vozy se čtyřmi kruhy proto, aby dali najevo svou životní úroveň, jiní raději splynou s davem. Pro ty první jistě není potěšující, když jejich image-dotvářející vůz vypadá jako škodovka s nálepkou od pumpy. U Lamborghini ale ani takové dilema prakticky neexistuje.
Copak si někdo kupuje Lambo, aby nedával na odiv své bohatství? Někteří se možná najdou, ale Lamborghini není typickou „řidičskou” značkou a rozhodně nejde o výrobce aut pro běžné ježdění. Jsou to designově dráždivé, svými typickými barvami až křiklavé automobily, kterým plastické logo ve zlato-černém provedení prostě přistane podobně jako tepláky od Gucciho za 100 tisíc. Plochá černohnědá nebo černobílá alternativa je zoufale nenápaditou a lacině působící náhradou.
Nechápeme to a nedivíme se, že první reakce na tuto novinku jsou téměř bezvýhradně negativní. Někdo z vedení firmy musel ztratit soudnost, když akceptoval nabídku takového řešení od jistě dobře placené agentury, která se vytvářením firemních identit zabývá. Cesty zpět ale podle všeho není - nové logo je už teď vlastní novým firemním tištěním materiálům i digitálním prezentacím. A přistát má na příštím novém modelu značky, zřejmě nástupci Huracánu.
Dodejme, že podle informací automobilky se skutečně jedná o první redesign loga za více než dvě dekády a cílem společnosti je prostřednictvím nových identifikačních znaků „lépe ztělesňovat své odvážné, nečekané a autentické hodnoty” a je součástí projektu zvaného Direzione Cor Tauri, který „upřednostňuje udržitelnost a dekarbonizaci”. Vidíte, tak je nové logo asi „udržitelné a dekarbonizované”, to by nás nenapadlo...
Nové logo Lamba v různých podobách na první pohled nemusí působit až tak odlišně, dokud... Foto: Lamborghini
...si jej nesrovnáte s tím dosavadním. Schválně, které vám přijde adekvátnější? Foto: Lamborghini
Nově pojatý znak už se objevil na všech myslitelných firemních materiálech. Foto: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 2 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před hodinou - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 2 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva