Lamborghini Gallardo MLE: na světě je další čistá zadokolka

Malajsie dostala své vlastní speciální Lamborghini. Jmenuje se Gallardo MLE a kombinuje prvky modelů LP570-4 Superleggera a LP550-2 Valentino Balboni.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lamborghini Gallardo MLE: na světě je další čistá zadokolka

5.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Lamborghini Gallardo MLE: na světě je další čistá zadokolka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Malajsie dostala své vlastní speciální Lamborghini. Jmenuje se Gallardo MLE a kombinuje prvky modelů LP570-4 Superleggera a LP550-2 Valentino Balboni.

MLE je zkratka od „Malaysia Limited Edition“ a bude to série vskutku omezená. Zástupci italského výrobce supersportů se již nechali slyšet, že pro tuto konstituční monarchii v jihovýchodní Asii vyrobí pouze dvacet aut. Ptáte se, jak je možné, že si Malajsie vůbec zasloužila nějakou limitovanou edici?

Podle indonéského listu The Jakarta Post za to může velmi dobrá spolupráce (rozumějte nadprůměrný odběr aut) mezi tamním importérem v Kuala Lumpur a hlavní centrálou Automobili Lamborghini S.p.A. Díky tomu si mohli navolit specifikaci nejprodávanějšího stroje ze Sant'Agaty přesně podle požadavků tamní klientely.

„Spousta našich zákazníků po nás chtělo vůz se standardním interiérem a agresivnější karoserií LP570-4 Superleggera,“ tvrdí Marcus Chye, provozní ředitel malajsijského zastoupení Lamborghini. „A tak jsme jim dali přesně to, po čem toužili - to nejlepší z obou světů,“ dodává.

Novinka byla představena tento čtvrtek na okázalé party, kde zástupci značky potvrdili, že Gallardo MLE je vyhrazeno výlučně pro Malajsii a nikde jinde se opravdu prodávat nebude. Vůz je vybavený pohonnou jednotkou z modelu LP550-2 Valentino Balboni, tedy desetiválcem s objemem 5,2 litru a výkonem 550 koní. Co není stoprocentně jasné, je systém pohonu stroje. Italský Autoblog jednoznačně tvrdí, že MLE vychází z verze Balboni a tudíž jde o zadokolku. A dává to smysl, jiný důvod k použití stejného motoru by automobilka neměla a u čtyřkolky by mu ponechala standardní alternativu.

Jak již bylo napsáno, exteriér auta a některé další prvky pochází z odlehčené Superleggery. Patří k nim ostřeji řezaný, hlubší přední nárazník z karbonu anebo také difuzor a lemy prahů rovněž vyrobené z uhlíkového kompozitu. Součástí standardní výbavy je také titanové výfukové potrubí. Přestože automobilka ani Malajci neuvádí hmotnost ani typ použité převodovky, Gallardo MLE zdolá hranici 100 km/h za 3,9 sekundy a pojede přes 320 km/h.

Limitované Lamborghini bude k mání pouze v jednom ze tří laků - bílé Bianco Monocerus, perleťové zelené Verde Ithaca anebo oranžové Arancio Borealis. A kolik to koštuje? Každý z dvacítky majitelů bude muset odlehčit svému kontu o v přepočtu deset a půl milionu korun.


Lamborghini Gallardo MLE: na světě je další čistá zadokolka - 1 - Lamborghini Gallardo MLE Limited Edition 20 01Lamborghini Gallardo MLE: na světě je další čistá zadokolka - 2 - Lamborghini Gallardo MLE Limited Edition 20 02Lamborghini Gallardo MLE: na světě je další čistá zadokolka - 3 - Lamborghini Gallardo MLE Limited Edition 20 03
Zakázkové Gallardo MLE pro Malajsii dostalo pohonnou jednotku o výkonu 550 koní a bude dostupné v jedné ze tří barev

Zdroj: The Jakarta Post, Autoblog.it

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše