Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán GT3: ostrá zadokolka je tu, váží jen 1 239 kilo
22.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Okruhové provedení vypadá agresivněji. Přitom shodilo téměř 200 kg, za což vděčí záplavě karbonových vláken i absenci pohonu 4x4.
V posledních dnech obletělo svět video dokumentující děsivou nehodu českého Lamborghini Huracán. Ta se stala ve více než třísetkilometrové rychlosti a je skoro zázrak, že se nikomu nic vážného nestalo. Ze samotného vozu ovšem zůstala hromada šrotu, která málem zastínila i prezentaci závodního provedení GT3. To bylo odhaleno včera večer v sídle značky v Sant'Agata Bolognese, přičemž účastnit se bude vytrvalostních závodů série Blancpain.
Pro tyto účely bylo standardní provedení upraveno dle specifikací mezinárodní automobilové federace FIA a kupříkladu uvnitř profituje z plnohodnotné ochranné klece. Modifikován byl také přední a zadní pomocný rám, zatímco šasí spoléhá na hliník a karbon. Kromě toho se do výbavy nastěhovaly šestipístkové přední a čtyřpístkové zadní brzdy, jež najdeme za koly s pneumatikami o rozměru 315/680 vpředu a 325/705 vzadu.
Pohled do interiéru zatím značka nabízí jen skrze video, kromě oné závodní klece v kabině ovšem najdeme také nový multifukční volant, karbonovou závodní sedačku ve specifikaci 8862, hasicí systém nebo inovovaný střešní systém, jež umožňuje zdravotníkům rychlý přístup k pilotovi v případě nehody. Více se ovšem o kokpitu nezmiňuje ani tisková zpráva, zamířit tak můžeme k exteriéru, který je nejen díky zelenému laku viditelný již na dálku.
Oproti standardní verzi máme tu čest se stavitelným předním spoilerem, bočními stabilizátory, pozměněnou kapotou nebo lamelami nad předními koly, jež navyšují přítlak. Patřičně rozšířeny byly také blatníky, na které navazují rozšířené boční prahy a vše korunuje mohutné zadní křídlo či rozměrný difuzor. Mezi nimi pak najdeme dvojité kulometné hnízdo, tedy dvojici koncovek sportovního výfukového systému.
Technickou stránku věci Lamborghini spíše tají, než aby se jí chlubilo, a tak víme pouze tolik, že modifikovaný 5,2litrový motor V10 je spřažen se šestistupňovou sekvenční převodovkou a závodní spojkou. Výkon zůstává neznámý, rozpohybovat však musí pouze 1 239 kilogramů. To oproti standardu představuje takřka 200kilovou dietu, vše ale musí ještě schválit FIA. Je tak možné, že finální cifra se ještě lehce pozmění.
Měnit by se ovšem již nemělo rozložení hmotnosti, která počítá s poměrem 42:58 mezi přední a zadní nápravou. Tím nám ale dostupná fakta končí. Dodat již můžeme pouze tolik, že oproti standardu je verze GT3 ryzí zadokolkou, která je velmi svolná ke smykům, jak nám dokládá přiložené video. Cena pak byla stanovena na 369 000 Eur (cca 10 327 000 Kč) a v prvním závodě série Blancpain se se objeví už v dubnu tohoto roku v italské Monze.




Lamborghini Huracán GT3 se pyšní upraveným zevnějškem i spartánským interiérem. Mimo to shodilo takřka 200 kilo a posílilo v motorovém prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 10 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva