Lazzarini 550 Italia: Fiat 500 s motorem Ferrari

Tohle je genetický experiment podle našeho gusta. U Lazzariniho chtějí vzít malý Fiat 500 a sportovní Ferrari 458 Italia. A spojit je v jedno auto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lazzarini 550 Italia: Fiat 500 s motorem Ferrari

23.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Lazzarini 550 Italia: Fiat 500 s motorem Ferrari

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tohle je genetický experiment podle našeho gusta. U Lazzariniho chtějí vzít malý Fiat 500 a sportovní Ferrari 458 Italia. A spojit je v jedno auto.

Fiat 500 nemusí být až takový „Barbie car”, jak se na první pohled může zdát. Sáhněte po některé z verzí Abarth, třeba rovnou té nejsilnější Essesse a těžko si s jejími 160 koňmi budete stěžovat na nedostatek „chlapské dynamiky”. A nebo? A nebo se jmenujete Lazzarini a ke spokojenosti vám ještě dalších 390 koní chybí.

Ano, čtete správně, firma Lazzarini design se rozhodla stvořit vůz pojmenovaný 550 Italia, který stojí právě na základech Fiatu 500 s výkonem až 550 koní. Je tedy otázkou, co by z takového auta zbylo, ale přinejmenším části karoserie a designu by to byly. Zbytek? O ten by se postarala technika Ferrari, přesněji ta z modelu 458 Italia. A to je spojení více než odvážné.

Lazzarini to ale myslí vážně a svůj projekt včera představil světu. Zatím jen na papíře, dech se z něj ale tají i tak. Úpravce má v úmyslu vzít karoserii pětistovky a dramaticky ji rozšířit. Vepředu má vozu přibýt 20 centimetrů, vzadu dokonce 30. Aby nezůstalo jen u toho, přepracovány byly také oba nárazníky (ten zadní s pořádným difuzorem a ještě „pořádnějšími” koncovkami výfuků), pochopitelně i boční partie a vůz by dostal vskutku monstrózní zadní přítlačné křídlo, za které by se nemusel stydět ani Manfred von Richthofen.

Původní nezůstal ani rozvor náprav, byl prodloužen o 30 cm, neboť - jak asi tušíte - tohle auto by mělo motor a převodovku stejně jako jeho „dárce orgánů” vzadu a s původním rozvorem by se to všechno i s řidičem už mezi nápravy nevešlo. Aby vůz neměl potíže s přebytkem výkonu, byla síla osmiválce Ferrari omezena na 550 koní (standard je 570). Zní to vtipně, Lazzarini o tom ale stejně jako o všem nežertuje a říká, že s původním výkonem se vůz alespoň v rámci jeho simulací nechoval dobře počas řazení.

Přenos výkonu pochopitelně obstarávají zadní kola a dvouspojkový automat Ferrari. Nechybí ani samosvorný diferenciál a ačkoli i ten byl převzat z vozu se vzpínajícím se koníkem ve znaku, podle úpravce byl kompletně přenastaven, aby vyhověl použití v o poznání menším autě s jiným rozložením hmotnosti.

Chladič najdeme oproti 458 Italia na přídi (zadní vstupy vzduchu slouží hlavně převodovce a diferenciálu, motor spíše „krmí”), kam se přesunula také palivová nádrž kvůli lepšímu rozložení hmotnosti. Tento cíl si vyžádal také dodatečné zatížení vozu na přídi a uprostřed, přesto se jeho výsledná hmotnost pohybuje na úrovni více než zajímavých 990 kilogramů.

Jak by tento vůz s bez nadsázky brutálním poměrem výkonu a hmotnosti jel, to si ani u Lazzariniho netroufají odhadovat, postavit jej ale opravdu chtějí. Jestli někdy vznikne a bude mít avizované parametry, to je zatím otázkou - hledá se zájemce, který by za něj byl ochoten dát 550 tisíc dolarů, tedy přes 11 milionů korun. Najde se takový blázen? Docela bychom si přáli, aby se našel, tohle auto bychom chtěli vidět v akci...


Lazzarini 550 Italia: Fiat 500 s motorem Ferrari - 1 - Lazzarini 550 Italia 01Lazzarini 550 Italia: Fiat 500 s motorem Ferrari - 2 - Lazzarini 550 Italia 02Lazzarini 550 Italia: Fiat 500 s motorem Ferrari - 3 - Lazzarini 550 Italia 03Lazzarini 550 Italia: Fiat 500 s motorem Ferrari - 4 - Lazzarini 550 Italia 04Lazzarini 550 Italia: Fiat 500 s motorem Ferrari - 5 - Lazzarini 550 Italia 05Lazzarini 550 Italia: Fiat 500 s motorem Ferrari - 6 - Lazzarini 550 Italia 06Lazzarini 550 Italia: Fiat 500 s motorem Ferrari - 7 - Lazzarini 550 Italia 07
Žert? Lazzarini se tak netváří, jeho 550 Italia na každý pád vypadá na pořádnou šílenost...

Zdroj: Lazzarini Design

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.