Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus LF-FC je vodíkový předobraz nového LS, má 4x4 a „vysoký výkon”
28.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinka Lexusu jezdí na palivové články. V kabině nabídne dotykové obrazovky místo ovladačů a možnost ovládání systémů gesty.
Pravděpodobně nový Lexus LS se představil na tokijském autosalonu v hávu konceptu LF-FC. Tahle novinka má 5,3 metru na délku, má připomínat čtyřdveřové kupé a vzadu vidíme dvě křesla s masivní středovou konzolí mezi nimi. Pravděpodobně se tedy díváme na předobraz vrcholu nabídky příštího Lexusu LS.
Designový jazyk s názvem L-Finesse má vůz připodobnit grand toureru, také proto automobilka hovoří o vzhledu čtyřdveřového kupé, a přináší také evoluci přední masky ve tvaru vřetene. Ta je snad ještě expresivnější než v případě ostatních Lexusů a sahá až úplně dolů k přednímu lízátku, které tvoří dolní hrana masky. Známý je také tvar LEDek denního svícení a 21" kola jsou vyrobena z karbonem vyztuženého plastu.
Kabina, jak bylo naznačeno i výše, je veskrze luxusní. Vpředu nabídne místo v podstatě všech ovladačů dotykové obrazovky a palubní systémy je možno ovládat i gesty. Před středovou konzolí má být holograficky zobrazeno pole, ve kterém systém rozpozná vaše gesta. Samozřejmostí je výbava běžná v nejluxusnějších verzích všech vlajkových lodích prémiových značek, jemná kůže a kvalitní dřevo.
V útrobách, alespoň u konceptu, nečekejme atmosférický osmiválec. LF-FC má pohon všech kol a je to vůz kategorie FCEV - elektromobil s pohonem na palivové články. Ty jsou v zádi auta, ovládací elektronika je ovšem vpředu a vodíkové nádrže jsou ve středovém tunelu a pod zadními sedačkami. Tak je dosaženo optimálního rozložení hmotnosti. Výkon ani přesnou váhu zatím neznáme, ale síla pohonného ústrojí je prý vysoká
Kdy se tento koncept přetaví v produkční Lexus LS, zatím těžko odhadovat, stejně jako, zda se do produkce dostane stejné nebo alespoň podobné pohonné ústrojí. S čím ale můžeme počítat téměř jistě, jsou benzínové šesti- či osmiválce a také klasická hybridní verze.






















Soudě dle konceptu LF-FC, příští Lexus LS bude zajímavým strojem
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva