Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus SC 2016: produkční verze vypadne z oka konceptu LF-LC, dostane 600 koní
21.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S vrcholným kupátkem dorazí označení SC, kompozitní karoserie či osmiválec se dvěma turby. Ten prý dostane také nový Lexus LS i speciální verze RC F.
Zhruba před měsícem jsme zmínili, že koncepční Lexus LF-LC nakonec dorazí do série. Japonská automobilka přitom v době debutu na předloňském detroitském autosalonu uváděla, že kupé má pouze posloužit jako studnice designových nápadů pro chystané modely značky. Velká a hlavně pozitivní odezva publika však nakonec rozhodla jinak, a to ku prospěchu Akio Toyody, šéfa značky, který je velkým fanouškem tohoto dvoudveřového vozu.
Novinku bychom přitom v produkčním hávu měli spatřit někdy v průběhu roku 2016, přičemž podle šéfa evropských operací Lexusu Alaina Uyttenhovena bude její vzhled takřka na chlup odpovídat vizáži konceptu. Takové je ostatně i Toyodovo přání. Počítat tedy můžeme s agresivním designem, který doplní výkonné pohonné ústrojí. Nové informace přitom dokládají, že agregáty nakonec budou tři.
Dosud jsme uváděli, že kupé, se kterým se zřejmě vrátí označení SC, dostane pod kapotu hybridní jednotku a pětilitrový osmiválec. Ten má pohánět také chystaný Lexus RC F, přičemž v jeho případě nabídne 477 koní. Tato síla s největší pravděpodobností bude proudit i na zadní kola produkční verze LF-LC, hybridní ústrojí by pak mělo z 3,5litrového šestiválce a elektromotoru vyprodukovat koní 500.
V obou případech velmi pravděpodobně doplní tuto sílu také nová desetistupňová převodovka Aisin AW, vektorování točivého momentu a kompozitní karoserie. V rámci podvozku pak máme očekávat spíše zkrácenou platformu Lexusu LS, než komponenty, které Toyota vyvíjí společně s BMW. Řeč je přitom o čtvrté generaci vlajkové lodi značky, která se má chlubit mnohem sportovnější náturou.
To pak ostatně dokáže vrcholné provedení, které bude existovat jak v kombinaci se čtyřmi (LS), tak se dvěma dveřmi (SC). I v tomto případě dostaneme pod kapotu osmiválec, ten však prý doplní hned dvě turbodmychadla. Výkon tak vyskočí minimálně na 600 koní, zdroje ze zákulisí značky ale naznačují příchod ještě početnějšího stáda. Působivá jízdní dynamika je tak jistotou.
Zajímavé přitom je, že toto pohonné ústrojí by v roce 2017 mělo najít cestu také pod kapotu speciální edice zmiňovaného Lexusu RC F. V takovém případě by již Japonci na deklasování německých modelů mohli pomýšlet, přičemž ohroženo by nebylo pouze BMW M4 či Mercedes-Benz C 63 AMG, ale také Audi RS4. A to navzdory pohonu všech kol.

































Produkční verze Lexusu LF-LC bude konceptu odpovídat na 90 až 100 procent, alespoň podle šéfa evropských operací značky
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 9 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 10 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
