Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Elise S Cup: silniční verze na nových fotkách, se všemi technickými daty
19.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská střela dostala do vínku 220 koní při hmotnosti 932 kg. Stovku tak pokoří za 4,6 sekundy, v průměru si přitom řekne o 7,5 l/100 km.
Silniční vrchol Lotusu Elise, tedy verzi S Cup, jsme si mohli představit již loni v září. V ten moment však byla k dispozici pouze jediná oficiální fotka a pár zevrubných, i když podstatných, dat. Nyní ovšem britská značka poslala do světa kompletní tiskovou zprávu, kterou doprovodil také větší než malý počet snímků. Na vůz, který si „můžete do sytosti užít na okruhu v neděli a v pondělí s ním následně vyrazit do práce, tak můžeme opětovně hodit zkoumavé oko.
V rámci designu došlo k zásadním změnám oproti standardu zejména v zadní části, kde najdeme masivní zadní křídlo a stejně rozložitý difuzor. Kromě toho byla optimalizována rovněž příď, která se pyšní čelním lízátkem zakončeným stabilizátory. Kromě toho ovšem došlo také k modifikaci bočních prahů a zafixování střechy, výsledkem čehož je přítlak zvýšený na 66 kg při rychlosti 160 km/h nebo až na 125 kg po dosažení maximálky.
Tím se dostáváme k pohonnému ústrojí, jež i nadále tvoří 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec, jehož kořeny najdeme u Toyoty. Lotus ovšem pohonné jednotce nadělil vlastní elektroniku i vnitřnosti, pročež výkon narostl na 220 koní v 6 800 otáčkách a točivý moment na 250 Nm při 4 600 ot./min. Stovku tak britská raketka zvládne za 4,6 sekundy, zatímco ona nejvyšší rychlost činí 225 km/h.
Kromě toho máme k dispozici data o spotřebě, která má ve městě dosahovat 9,9 l/100 km. Mimo zástavbu si Elise S Cup řekne o 6,1 litru, zatímco průměr byl vypočítán na 7,5 litru a pro západní státy Evropy důležité emise CO2 činí 175 g/km. Abychom pak známá data zkompletovali, můžeme zmínit ještě hmotnost 932 kilogramů či čas z okruhu Hethel, který je oproti standardu lepší o tři sekundy.
Modifikacemi prošel také interiér, kde zásadní změnou je specifikace T45. Tedy jakási předpříprava vozu na plnohodnotné okruhové závodění, jež umožňuje velmi snadnou zástavbu plnohodnotné ochranné klece a vícebodových bezpečnostních pásů. Kromě toho tu máme také hasicí přístroj a tlačítko „kill-switch“, které v případě nárazu ihned deaktivuje veškeré elektrické i hnací systémy.
Cena byla stanovena na 43 500 GBP (cca 1 587 100 Kč) či na 56 525 (1 577 800 Kč) v závislosti na tom, zda vůz budete kupovat na britském či německém trhu. Objednávky je pak možné sepsat klidně v průběhu dneška.
Lotus Elise S Cup se objevil na nových fotkách, které kromě poladěného exteriéru odhalují také spartánský interiér
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
- Zřejmě už odpískaný bestseller VW je dnes jednou z mála levných cest k univerzálnímu autu, které vydrží
2.4.2024 - Korejci odhalili svůj první závodní elektromobil. Je tak absurdně těžký, že mu museli udělat vlastní závody
2.4.2024 - Vrcholný elektrický Mercedes ztrácí na ceně skoro polovinu za jediný rok, majitelům bere miliony. Němci už se bojí i Číňanů
3.4.2024 - Jediný moderní McLaren schopný uhánět 400 km/h měl být investiční jistota, teď se nedá prodat ani o 15 milionů levněji
3.4.2024 - Ford rozhýbal prodeje nechtěných elektromobilů. Stačilo je zlevnit o 190 tisíc Kč ve chvíli, kdy prodělává 892 tisíc na kuse
3.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva