Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Majitel Land Roveru začal za poloviční cenu prodávat vlastní Discovery Sport
6.12.2018 | Petr Prokopec
Velmi podobně vypadá, používá velkou část jeho techniky a i když nejde o stejné auto, za téměř poloviční cenu nabízí pořádnou porci muziky. Seznamte se s Tatou Harrier, která má jednou zaútočit i na Evropu.
Na počátku tohoto milénia se Fordu začala hroutit jeho Premier Automotive Group. Tak byla nazývána jeho divize složená z luxusních značek, mezi které patřil Aston Martin, Jaguar, Land Rover či Volvo. Všechny postupně přešly k novým vlastníkům, pouze Jaguar a Land Rover zůstaly pod jednou střechou. Převzala je obří indický konglomerát Tata Group, pod jehož křídly se oběma značkám začalo dařit.
Paradoxem je, že i když do Tata Group patří největší indická automobilka Tata Motors, Indové dosud nijak zvlášť nevyužívali britské know-how, nedocházelo k žádnému zásadnímu sdílení techniky. To se ale mění, podobně jako v případě Volva a jeho nového vlastníka, čínské automobilky Geely. Britové totiž Indům poskytli základ pro jejich nové SUV jménem Harrier. To vychází z Land Roveru Discovery Sport a je tedy postaveno na stejné modulární platformě OMEGA (Optimal Modular Efficient Global Advanced). Došlo u ní k adaptaci na indické podmínky, což si lze přeložit jako zjednodušení a tedy i zlevnění.
Harrier měří 4 598 milimetrů na délku, 1 894 mm na šířku a 1 706 mm na výšku. V rámci rozvoru lze počítat s 2 741 mm, v případě světlé výšky pak s 205 mm. Kromě toho lze zmínit 50litrovou palivovou nádrž, která se stará o zásobování zatím jediné nabízené pohonné jednotky, dvoulitrového turbodieselu Multijet II s kořeny u Fiatu. Ten produkuje 140 koní a 350 Nm točivého momentu, jež dostala na starosti šestistupňová manuální převodovka.
Indové však do budoucna plánují rozšíření nabídky, dorazit by tak měl benzinový motor s přibližně 170 koňmi, stejně jako šestistupňový automat. To je ale hudba budoucnosti, držet se tedy budeme pouze naftové varianty. Ta kromě platformy od Land Roveru převzala i systém Terrain Response, zákazníci tedy budou moci volit mezi jízdními režimy Normal, Wet a Rough.
Zajímavé přitom je, že Indové nechali ladem pohon všech kol, místo toho tak veškerý výkon míří pouze dopředu. Stojí za tím ono zjednodušení platformy, jež se ostatně dotklo také zavěšení. Kromě toho je třeba počítat s kotoučovými brzdami jen u předních kol (standardně jsou k mání šestnáctky, za příplatek pak sedmnáctky), vzadu brzdí bubny.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde má své místo multimediální systém nabízející konektivitu s Apple CarPlay a Android Auto. Spárován je s hudební aparaturou JBL, stejně jako s 8,8palcovým displejem, jemuž pak společnost dělá ještě sedmipalcový zasazený do přístrojového štítu. Poněkud zarážející pak je, že Tata Motors nebude nabízet střešní okno, jakkoliv je lidé v tomto segmentu často vyhledávají - v Indii asi nejde o zase tak oblíbený prvek.
Zmínit můžeme ještě sportovní sedadla nastavitelná elektricky v osmi směrech či na Indii opravdu bohatou bezpečnostní výbavu, do které se nastěhovalo šest airbagů, ABS, automatický sjezd svahů či úchyty Isofix. Tyto prvky by přitom mohly naznačovat útok na Evropu, s čímž Tata Motors ostatně i počítá. Zda ovšem plány skutečně doznají reality a pokud ano, kdy se tak stane, však momentálně nebylo upřesněno.
Dodat tak už jen můžeme, že Harrier disponuje 425litrovým zavazadelníkem, jehož objem lze po sklopení zadních sedadel navýšit na 810 l. Mimo to je novinka Taty vcelku pohledná, což není překvapivé - i její design z velké části vychází z britské předlohy. Nikoliv však již cena, která začíná na 1 600 000 INR. To je asi 522 900 Kč, což je v Indii nadprůměr, u nás je to ale na poměr SUV této třídy láce. Land Rover Discovery tu začíná bezmála na dvojnásobné cifře a jeho indický bratr se tu jednoho dne může prodávat. Takový je alespoň záměr Taty a vzhledem ke spřízněnosti vozu s „originálem” nelze vyloučit, že bude naplněn.


























Tata Harrier je nové SUV pro Indii, které vychází z Land Roveru Discovery Sport. Pod kapotou však užívá dvoulitrový diesel od Fiatu
Bleskovky
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
včera
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
13.11.2025
Nejnovější články
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
před 2 hodinami
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
před 4 hodinami
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
včera
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
včera
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
