Mazda 3 dostala diesel 1,5 SkyActiv-D, jezdí prý za méně než 4 litry na sto

S novým motorem by japonský bestseller měl jezdit za 3,8 litru. Stovku zvládne za 11 s, jeho cena vůči 2,2litrovému dieselu citelně klesne.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda 3 dostala diesel 1,5 SkyActiv-D, jezdí prý za méně než 4 litry na sto

26.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazda 3 dostala diesel 1,5 SkyActiv-D, jezdí prý za méně než 4 litry na sto

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S novým motorem by japonský bestseller měl jezdit za 3,8 litru. Stovku zvládne za 11 s, jeho cena vůči 2,2litrovému dieselu citelně klesne.

Nabídka japonské automobilky zdaleka není tak košatá jako u německé konkurence. A neplatí to pouze v rámci modelů, okleštěná je i selekce pohonných jednotek. O tom svědčí pohled do ceníku Mazdy 3, současného evropského bestselleru značky. Sedan i hatchback si totiž aktuálně můžete objednat pouze s 1,5litrovým a dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem či 2,2litrovým turbodieselem. A ačkoliv tyto agregáty disponují několika stupni naladění, na pokrytí všech choutek zákaznické obce to nestačí. A co hůře, ani jedna z variant se emisemi CO2 nedostává pod blížící se „evropskou emisní laťku”, 100 g/km.

Obě mouchy ovšem hodlá automobilka zaplácnout jednou ranou, a to již velmi brzy. Od 1. prosince bude totiž na vybraných trzích nabízen také motor 1,5 SkyActiv-D. Tato pohonná jednotka debutovala s Mazdou 2, přičemž pod kapotou většího modelu bude produkovat 105 koní v 4 000 otáčkách a 270 Nm v rozmezí 1 600 a 2 500 ot./min. V kombinaci s šestistupňovým manuálem je přitom možné počítat se zrychlením z klidu na stovku za 11 sekund a nejvyšší rychlostí 187 km/h.

Podstatnější tu je ovšem ona spotřeba a emise CO2, kde se počítá s 3,8litrovým průměrem resp. pouhými 99 gramy na kilometr. Podle automobilky byl přitom malý turbodiesel postaven podle stejného technického receptu jako ten větší, očekávat tedy v jeho útrobách můžeme unikátní spalovací komoru nebo vstřikování s velkým rozptylem trysek za účelem lepšího prohoření paliva. Na turbodiesely je pak vcelku nízký kompresní poměr 14,8:1.

Dále již můžeme posloužit pouze britskou cenou, která startuje na 18 895 GBP (cca 727 100 Kč). Ve srovnání s objemnějším dieselem tak evidujeme rozdíl 29 tisíc korun, který můžeme adekvátně aplikovat na tuzemský ceník. Pokud by tedy Mazda 3 byla s 1,5litrovým agregátem nabízena také v českých luzích a hájích, startovala by na druhé nabízené úrovni výbavy Challenge na zhruba 490 tisících Kč. Zda tomu tak ale skutečně bude, to je zatím otázkou .

Spekulace tedy prozatím ponecháme stranou a raději počkáme, zda nedorazí tisková zpráva s hlavičkou místního zastoupení Mazdy. Na závěr pak jen dodáme, že zatímco sedan bude možné pořídit pouze s manuálem, hatchback se tak jako v případě většího dieselu bude nabízet rovněž se šestistupňovou automatickou převodovkou.


Mazda 3 dostala diesel 1,5 SkyActiv-D, jezdí prý za méně než 4 litry na sto - 1 - Mazda 3 diesel nove foto 01Mazda 3 dostala diesel 1,5 SkyActiv-D, jezdí prý za méně než 4 litry na sto - 2 - Mazda 3 diesel nove foto 02Mazda 3 dostala diesel 1,5 SkyActiv-D, jezdí prý za méně než 4 litry na sto - 3 - Mazda 3 diesel nove foto 03
JMazda 3 bude nově k mání s 1,5litrovým turbodieselem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.